Onderwerp:

Picea Glauca Conica 7 jaren 11 maanden geleden #48446

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
hier een foto van de picea bedraden heeft alleen zin in de rust fase waar ie goed op reageert is steeds de nieuwe naaldjes nijpen hij heeft bijna een verdubbelijng aan takbreedte en ontwikkeld door steeds een of twee van de bruine knoppen wegte halen hierdoor worden de bovenste takken langzaam langer en voller ook heeft ie al twee nieuwe takken erbij,Ik blijf erbij dat je best wel een leuk boomple kamn maken het vergt veel werk en tijd

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 7 jaren 11 maanden geleden #48448

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hercules,

Jouw ervaring met deze zaailing laat in mijn ogen duidelijk zien waarom dit een slechte soort is voor bonsai. Ik dacht eigenlijk dat je al een gevorderde boom had, maar dit is nog een erg jong boompje.

Waar ik op doel is de eerdere foto waar je de takken met draad in een vorm gezet hebt. In de meest recente foto zie je dat die vorm er compleet uit is: De takken houden de vorm niet...

Overigens, als je bedraad en takken naar beneden brengt, probeer dan de takken bij de stam te buigen, en niet 'als een pisboogje' over de hele tak. Bij een ontwikkelde boom komt dat natuurlijker over.

Een tweede tip: Je hebt nu onderaan 3 takken aan de stam zitten. Buiten de 'regels' waarbij er vanuit gegaan wordt dat je een tak op een plek nastreeft, gaat dit uiteindelijk voor een dikke plek in de stam zorgen, waar je dan later weer vanaf moet proberen te komen. Beter vooorkmen dan genezen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 7 jaren 11 maanden geleden #48531

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
ja je hebt ook wel gelijk had bedraad maar hielp niet was m,n eerste trainings boompje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts