Onderwerp:

blad verkleining 7 jaren 5 maanden geleden #54499

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

hercules schreef : Nl, uitgaande van uw criteria, is de stamdikte van de esdoorn[2,7 cm]ongeveer 1\6 deel van de stamhoogte [17 cm]


Het gaat om de hoogte van de boom, niet de hoogte van de stam.

Kijk eens naar de grootte van de bladere en de lengte van de bladstelen. Ook al krijg je de bladeren de helft kleiner, dan nog staan ze niet in verhouding tot de boom. Daarnaast is deze boom er gewoon niet klaar voor. Hij moet een stuk groter, dikker, de takzetting, vertakking en de wortelvoet moeten verbeterd voordat je gaat nadenken over bladverkleining.

Dit is al door meerdere mensen verteld, niet alleen door Leatherback. Misschien hebben deze mensen wel een punt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

blad verkleining 7 jaren 5 maanden geleden #54545

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het doorsnijden van de bladerrn gebruik ik als alle bladeren erg groot zijn. Dan krijg je veel meer licht un de kroon. Ik heb beuken die nog zo veel mest krijgen en donker staan dat er blad van 10 cm aan komt. Begin zomer halveer ik die. Verwijderen van hele bladeren werkt minder voor mijn gevoel.

Hercules, ik heb geen zin in deze discussie. Ik heb je een tip gegeven hoe je tot inzicht kab komen hoe dik een boom.moet zijn. Daarbij aangegeven dat eea in verhouding moet blijven wn je voor je esdoorn een grote boom nodig hebt. Jij vvind dat uitdagen en komt met allerlei onzin over sxholen aan. Prima, besluit zelf. Maar vraag je dan over vijf jaar niet af waarom je nog steeds niet vooruit komt.

Dit is dezelfde discussie als robd je berk.

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts