Onderwerp: Quercus Pubescens

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59706

Tom vinken schreef : Bijna alle palmatums zijn opgekweekt .... wat heeft dit te maken met yamadori?
Helemaal niks !
Maar om nu nog een palmatum uit stekje op te kweken, er is nu de dag van vandaag goed materiaal zat waar je binnen de 5 jaar een toonbare boom hebt.

Ik denk dat het doel is om te tonen dat je best wel met zaad of stekken mooie bomen kan opkweken. En ja, dat kost tijd.

Niet voor iedereen is het doel zo snel mogelijk een toonbare boom te hebben. Voor anderen is doel het beleven van plezier aan het proces. Het plezier om een boom te zien ontstaan over vele jaren. In sommige aspecten zou je kunnen zeggen dat dat vele malen moeilijker dan een Yamadori ombouwen tot een toonbare boom. Het krijgt van mijn kant in ieder geval minstens net zoveel respect.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MaartenPan, Tom Haest, Iazoo, KobusKoops, dennisfranx
  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1840
Vrijheid van meningsuiting is een recht, geen plicht

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59709

leatherback schreef :

Tom vinken schreef : Bijna alle palmatums zijn opgekweekt .... wat heeft dit te maken met yamadori?
Helemaal niks !
Maar om nu nog een palmatum uit stekje op te kweken, er is nu de dag van vandaag goed materiaal zat waar je binnen de 5 jaar een toonbare boom hebt.

Ik denk dat het doel is om te tonen dat je best wel met zaad of stekken mooie bomen kan opkweken. En ja, dat kost tijd.

Niet voor iedereen is het doel zo snel mogelijk een toonbare boom te hebben. Voor anderen is doel het beleven van plezier aan het proces. Het plezier om een boom te zien ontstaan over vele jaren. In sommige aspecten zou je kunnen zeggen dat dat vele malen moeilijker dan een Yamadori ombouwen tot een toonbare boom. Het krijgt van mijn kant in ieder geval minstens net zoveel respect.

Helemaal mee eens
  • Jurriemr
  • Jurriemr's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 27

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59710

Geweldig dat de stam door de natuur zo gevormd is,Denk dat je dan echt mazzel hebt als je zo,n mooie stam vind en ja ik doe het met enkelen loofbomen vanaf zaai of enkele jaaren jong en dat duurt veel langer maar is ook wel bevredigent hoor
  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 55

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59740

Geeft een beter beeld van de boom in het filmpje marco, ik zou ook de openingen dichtmaken...
jou keuze uiteraard... een boom waar je nog jaren plezier aan beleefd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman
  • Jellevanlooy
  • Jellevanlooy's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 260

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59822

leatherback schreef : Niet voor iedereen is het doel zo snel mogelijk een toonbare boom te hebben. Voor anderen is doel het beleven van plezier aan het proces. Het plezier om een boom te zien ontstaan over vele jaren. In sommige aspecten zou je kunnen zeggen dat dat vele malen moeilijker dan een Yamadori ombouwen tot een toonbare boom. Het krijgt van mijn kant in ieder geval minstens net zoveel respect.

Voor iedereen die geen probleem heeft met lezen in engels, is dit wel een leuk stukje, denk ik:

www.colinlewisbonsai.com/Reading/toomuchbonsai.html
  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1840
Vrijheid van meningsuiting is een recht, geen plicht

Quercus Pubescens 1 jaar 5 maanden geleden #59825

dat is idd een goed stuk had het toevallig laatst al gelezen !
  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • beginnend bonsai liefhebber
  • Ontvangen bedankjes 633
Now we play the waiting game...

Quercus Pubescens 6 maanden 6 dagen geleden #71613

Update nu maar in het bestaande topic:
Afgelopen weekend is deze door Manuel Germade onder handen genomen. Alles staat weer lekker strak! Dank je wel Manuel en Yannick!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: niekdejong
  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 396

Quercus Pubescens 6 maanden 6 dagen geleden #71617

Mooi om weer te zien marco vind het echt een hele mooie boom! Zal over de jaren nog wel mooier worden ook :D
  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • beginnend bonsai liefhebber
  • Ontvangen bedankjes 633
Now we play the waiting game...

Quercus Pubescens 6 maanden 6 dagen geleden #71619

Blij dat ik de evolutie van dichtbij kan volgen.
Echt een speciale boom. Zo zijn er zeker geen 2 te vinden. Je virt ziet er leuk uit.
  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • big dreams, small trees
  • Ontvangen bedankjes 429
Inloggen Registreren