Onderwerp:

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65058

  • MaartenDeWeerdt
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 2
Heeft iemand ervaring met het vormen van vlieren? Niet meteen de meest populaire/geschikte soort, maar ik wilde het toch eens proberen. Onze tuin loopt uit in een stuk bos en daar groeide een enorme vlierstruik die er wat verloren stond. Ik heb hem dan maar geknot en opgepot en momenteel begint hij goed uit te lopen.
Ik vroeg me af of jullie denken dat hier iets van te maken valt...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65059

  • MaartenDeWeerdt
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik maak me vooral zorgen om het zachte hout. Is het mogelijk om dat met de dremel te vormen én te bewaren, zonder dat het rot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65065

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930

Ik heb al 23 jaar een Vlier staan. Het hout is inderdaad boterzacht. Veelal hol van binnen en niet te bedraden. Ook sterven er spontaan takken af. Als je het dode hout niet conserveert dan is het binnen afzienbare letterlijk weggerot.zo ook bij de mijne. In had hem toendertijd als zaailing. Nu heeft hij erg veel hout hout, de stam ligt eigenlijk in tweeen. Een bonsai wil ik hem eigenlijk niet noemen, maar hij is toch speciaal voor mij omdat het mijn eerste was waarmee mijn passie begon.


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65066

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133

Marco buijsman schreef : Ik heb al 23 jaar een Vlier staan. Het hout is inderdaad boterzacht. Veelal hol van binnen en niet te bedraden. Ook sterven er spontaan takken af. Als je het dode hout niet conserveert dan is het binnen afzienbare letterlijk weggerot.zo ook bij de mijne. In had hem toendertijd als zaailing. Nu heeft hij erg veel hout hout, de stam ligt eigenlijk in tweeen. Een bonsai wil ik hem eigenlijk niet noemen, maar hij is toch speciaal voor mij omdat het mijn eerste was waarmee mijn passie begon.


Fantastisch om een boompje van zaailing tot een 23 jaar gestylde boom te zien groeien. Lijkt me echt tof :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65067

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930

KobusKoops schreef :

Marco buijsman schreef : Ik heb al 23 jaar een Vlier staan. Het hout is inderdaad boterzacht. Veelal hol van binnen en niet te bedraden. Ook sterven er spontaan takken af. Als je het dode hout niet conserveert dan is het binnen afzienbare letterlijk weggerot.zo ook bij de mijne. In had hem toendertijd als zaailing. Nu heeft hij erg veel hout hout, de stam ligt eigenlijk in tweeen. Een bonsai wil ik hem eigenlijk niet noemen, maar hij is toch speciaal voor mij omdat het mijn eerste was waarmee mijn passie begon.


Fantastisch om een boompje van zaailing tot een 23 jaar gestylde boom te zien groeien. Lijkt me echt tof :)

Haha gestyled is ie dus niet echt...zie foto die nu toegevoegd is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65072

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Marco buijsman schreef :
Ik heb al 23 jaar een Vlier staan. Het hout is inderdaad boterzacht. Veelal hol van binnen en niet te bedraden. Ook sterven er spontaan takken af. Als je het dode hout niet conserveert dan is het binnen afzienbare letterlijk weggerot.zo ook bij de mijne. In had hem toendertijd als zaailing. Nu heeft hij erg veel hout hout, de stam ligt eigenlijk in tweeen. Een bonsai wil ik hem eigenlijk niet noemen, maar hij is toch speciaal voor mij omdat het mijn eerste was waarmee mijn passie begon.



Een bonsai is het dan wel niet, maar hij is wel speciaal en staat in een prachtige pot.
Ik vind het wel een leuk boompje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65079

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133

Marco buijsman schreef :

KobusKoops schreef :

Marco buijsman schreef : Ik heb al 23 jaar een Vlier staan. Het hout is inderdaad boterzacht. Veelal hol van binnen en niet te bedraden. Ook sterven er spontaan takken af. Als je het dode hout niet conserveert dan is het binnen afzienbare letterlijk weggerot.zo ook bij de mijne. In had hem toendertijd als zaailing. Nu heeft hij erg veel hout hout, de stam ligt eigenlijk in tweeen. Een bonsai wil ik hem eigenlijk niet noemen, maar hij is toch speciaal voor mij omdat het mijn eerste was waarmee mijn passie begon.


Fantastisch om een boompje van zaailing tot een 23 jaar gestylde boom te zien groeien. Lijkt me echt tof :)

Haha gestyled is ie dus niet echt...zie foto die nu toegevoegd is


Net als Tom al zegt, het heeft wel wat. Ik denk dat de pot er ook perfect bijpast. Dat dode hout is wel erg mooi. Jammer dat het zo snel vergaat. Zou het niet tof zijn om dat te behandelen voor langere houdbaarheid?
Ben benieuwd hoe hij er bij staat in het blad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by KobusKoops.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65082

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930
Zo is ie nu..

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: KobusKoops

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65097

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Wauw, ik vind hem te gek hoor. Wat zal dat boompje verandert zijn in de jaren door het snel wegrotten van doodhout.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vlier 6 jaren 11 maanden geleden #65137

  • MaartenDeWeerdt
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 24
  • Ontvangen bedankjes 2

Marco buijsman schreef : Zo is ie nu..


Prachtig! Deel van de charme zit 'm ook in het feit dat je hem al zo lang hebt :)

Probeer je de bladeren soms kleiner te krijgen? Is dit mogelijk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts