Onderwerp:

Pseudocydonia 6 jaren 11 maanden geleden #67265

  • Oenes
  • Oenes's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 464
  • Ontvangen bedankjes 122
Hoi Jelle,

Mooie tapsheid. Wel heel veel snoeiwonden en uitstulpingen. Dit zal ook nog wel het nodige werk en tijd opleveren om dit weg te krijgen.

groet,
Oenes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pseudocydonia 6 jaren 11 maanden geleden #67266

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 932
Leuk stammetje! en de eerste 2 takken op de juiste plek! Nu nog een goeie diepte (=achter) tak. Of zit die verscholen?
Ik hoop dat het blad genoeg te verkleinen is om iets er geloofwaardigs van te kunnen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pseudocydonia 6 jaren 11 maanden geleden #67272

  • Jellevanlooy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 268
Ik heb me eens laten wijsmaken dat het kleinste blad op je boom de grote van het blad is wat mogelijk is.
Het kleinste bladje dat ik gezien heb is ongeveer 1,5 cm. Dat zal het streefdoel dus zijn.
Lijkt me acceptabel voor deze boom. Binne een jaar of 5 zal het er al heel anders uitzien hoop ik.

De snoeiwonden zullen bijgewerkt worden, ik heb nog stevige groei nodig voor de takken te dikken dus
die zullen relatief snel dicht zijn. De soort maakt goed callus aan dus dat zie ik wel zitten.

De marcot denk ik ergens boven de knobbels onderaan te zetten, dan heb ik 1 lage ondertak.
Vind ik wel mooi, ofwel laat ik die uitgrroeien tot een dubbelstamachtig iets.
Ik kan ook lager marcoteren maar ik heb nog wel effe om dit te laten bezinken, tot volgend voorjaar.

Er zit wel een achtertak marco, maar de soort loopt overal gemakkelijk uit,
mss komt er wel een betere optie te voorschijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.

Pseudocydonia 6 jaren 11 maanden geleden #67274

  • pvdb_bonsai
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 139
  • Ontvangen bedankjes 46
Ik vind de combinatie met het potje geslaagd, hier kan je al meteen van genieten, de rest is de hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pseudocydonia 6 jaren 11 maanden geleden #67275

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Jellevanlooy schreef : Ik heb me eens laten wijsmaken dat het kleinste blad op je boom de grote van het blad is wat mogelijk is.
Het kleinste bladje dat ik gezien heb is ongeveer 1,5 cm. Dat zal het streefdoel dus zijn.
Lijkt me acceptabel voor deze boom. Binne een jaar of 5 zal het er al heel anders uitzien hoop ik.

De snoeiwonden zullen bijgewerkt worden, ik heb nog stevige groei nodig voor de takken te dikken dus
die zullen relatief snel dicht zijn. De soort maakt goed callus aan dus dat zie ik wel zitten.

De marcot denk ik ergens boven de knobbels onderaan te zetten, dan heb ik 1 lage ondertak.
Vind ik wel mooi, ofwel laat ik die uitgrroeien tot een dubbelstamachtig iets.
Ik kan ook lager marcoteren maar ik heb nog wel effe om dit te laten bezinken, tot volgend voorjaar.

Er zit wel een achtertak marco, maar de soort loopt overal gemakkelijk uit,
mss komt er wel een betere optie te voorschijn.


De kleinste blaadjes zijn vaak de eerste die uitkomen. Naarmate de scheut langer wordt, zijn de bladeren ook groter. Dus hoe korter je terug snoeit hoe kleiner de bladeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren