Onderwerp:

Prunus incisa 6 jaren 1 maand geleden #72842

  • JJans
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 8

Nelis schreef : Beste Marco

Deels ben ik met je eens.
Natuurlijk is het wel eens klaar met info geven die een klein kind binnen een half uur kan vinden op het net, zo niet op dit forum.
Daar ben ik helemaal mee eens.
Maar mijn vraag is wie kan mij helpen met het ontwikkeling van mijn stuik plant en zeken nog geen bonsai.
Dit is naar mijn menig niet een standaard vraag.
Aangezien elke plant boom of wat dan ook een andere advies nodig heeft om goed te kunnen ontwikkelen.
Maar als ik er naast zit hoor ik het graag.
Want mijn menig is dat niemand geboren is als bonsai expert.
Ook jij niet Marco alles moet je namelijk leren.
En daarom vraag ik mijn vragen hier.
Ik weet niet of dit normaal is (vragen stellen op dit forum) maar goed ik doe het gewoon sorry.

Nelis

Te veel dezelfde vragen met teveel boekjeswijsheden antwoorden kunnen daar wel eens debet aan zijn kortom te veel forumvervuiling.
Neem als voorbeeld maar eens de substraatdiscussies hoe respectloos die soms wel niet waren
Het is vooral ook een kwestie van goed modereren en met alle respect daar ontbreekt het hier wel eens aan.
Als je bij "Bonsai Columns" in verschillende in verschillende van hun columns tussen de regels doorleest krijg je ook wel een redelijk beeld.
Daar zal niet iedereen het mee zijn maar ik kan me er in grote lijnen wel in vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Prunus incisa 6 jaren 1 maand geleden #72843

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Stylings advies vragen is in mijn ogen zeker ok!
Wel fijn om verschillende meningen/visies te horen ook al komt deze van wat minder ervaren personen soms krijg je een andere kijk op dingen en ineens een goed idee ...
Wel blijft het moeilijk vanaf fotos het materiaal te beoordelen en helpt het soms om eerst het eigen plan voor te leggen om zo een wat gerichter advies te kunnen vragen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Prunus incisa 6 jaren 1 maand geleden #72856

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1162

JJans schreef :

Nelis schreef : Beste Marco

Deels ben ik met je eens.
Natuurlijk is het wel eens klaar met info geven die een klein kind binnen een half uur kan vinden op het net, zo niet op dit forum.
Daar ben ik helemaal mee eens.
Maar mijn vraag is wie kan mij helpen met het ontwikkeling van mijn stuik plant en zeken nog geen bonsai.
Dit is naar mijn menig niet een standaard vraag.
Aangezien elke plant boom of wat dan ook een andere advies nodig heeft om goed te kunnen ontwikkelen.
Maar als ik er naast zit hoor ik het graag.
Want mijn menig is dat niemand geboren is als bonsai expert.
Ook jij niet Marco alles moet je namelijk leren.
En daarom vraag ik mijn vragen hier.
Ik weet niet of dit normaal is (vragen stellen op dit forum) maar goed ik doe het gewoon sorry.

Nelis

Te veel dezelfde vragen met teveel boekjeswijsheden antwoorden kunnen daar wel eens debet aan zijn kortom te veel forumvervuiling.
Neem als voorbeeld maar eens de substraatdiscussies hoe respectloos die soms wel niet waren
Het is vooral ook een kwestie van goed modereren en met alle respect daar ontbreekt het hier wel eens aan.
Als je bij "Bonsai Columns" in verschillende in verschillende van hun columns tussen de regels doorleest krijg je ook wel een redelijk beeld.
Daar zal niet iedereen het mee zijn maar ik kan me er in grote lijnen wel in vinden.


Wat is er eigenlijk mis met kennis uit boeken? De mensen die deze boeken schrijven hebben ook ervaring. Zijn het dan allemaal leugens?
Je moet ergens beginnen met kennis op te doen. Als het in boeken staat zal het wel werken.

Iedereen heeft recht op een antwoord, al is het de zoveelste keer dat het gevraagd word.
Als de ervaren mensen het niet doen, dan is er toch geen probleem dat er mensen met minder ervaring antwoorden de prille beginners helpen. Ik heb hier in het begin veel geleerd van de meer ervaren mensen.
Beginners hebben ook een mening en mogen die ook geven, toch?
Of moeten wij zwijgen en het forum verlaten?

Dat het soms respectloos is vind ik ook jammer.
Dat beginners respect moeten hebben voor ervaren mensen, akkoord.
Maar omgekeerd geldt dat ook, waarom moeten ervaren mensen beginners niet respecteren? Het is ook altijd het zelfde liedje met sommige. Die beginners met hun boekjeswijsheid...

De mensen van het column zouden beter, in plaats van een column schrijven over wat er hier allemaal fout gaat, hier hun ervaring delen.

Dat niet iedereen dezelfde mening en visie heeft is ook maar best, zo kunnen we allemaal van elkaar leren, niet?
Een beginner kan ook een goed en vernieuwend idee hebben, of ben ik mis?

Ach, waar ik eigenlijk mijn tijd wil insteken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Prunus incisa 6 jaren 1 maand geleden #72903

  • JJans
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 41
  • Ontvangen bedankjes 8
Op zich is er niets mis met kennis uit boeken mits die kennis toepasbaar is voor ons klimaat.
Helaas worden er soms zaken geciteerd waarin dat niet het geval is en dat kan tot grote problemen lijden.
Informatie geven geven wanneer je pas echt weet waar het overgaat geniet veruit mijn voorkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Prunus incisa 6 jaren 1 maand geleden #72905

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Inderdaad ik zeg altijd met ze alle weten we meer dan alleen.
En elk idee goed of slecht is heel welkom voor mij.
Ik zie het namelijk zo je kan beter kiezen uit 10 of meer goede en slechte ideeën.
En dan zelf de weg in slaan hoe je de boom wilt gaan vormen.
En als je dan voor je zelf de beste keus heb gemaakt is dat naar mijn mening ook de beste.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts