Onderwerp:

Klimhortensia tips gevraagd 5 jaren 11 maanden geleden #74087

  • Miguel
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 1
Goedendag forumleden. Dit is mijn eerste bericht en het leek me meteen mooi om inhoudelijk is er aan vast te knopen. Ik ben nog maar heel recent bezig met bonsai. Ik heb er nog niet erg veel verstand van maar probeer veel te lezen en ook YouTube is erg helpvol. Ik wil jullie graag om advies vragen omtrent mijn klimhortensia.

Onlangs ben ik verhuist en in de aanwezige tuin stond een oude grote klimhortensia. Deze zat volledig in de schutting gedraaid. De schutting moest er uit voor het plaatsen van een nieuwe schutting. De hortensia had de oude schutting echt in een wurggreep dus ik heb hem af moeten knippen. Daarna heb ik hem gewoon laten staan. Nu komen er weer bladeren aan en nieuwe scheuten en eigenlijk is het een heel fraai boompje. Geweldig mooie bast. Ik denk dat hij een hele mooie bonsai zou kunnen zijn.

Kunnen jullie mij stapsgewijs toelichten wat jullie zouden doen met het materiaal zoals op de foto? Overigens heb ik het deel waar een blauwe streep door staat reeds afgeknipt, anders was de boom te groot. Snoeien, knippen, draden etc. Ik weet even niet goed waar ik moet beginnen en wil het graag goed doen.

Jullie hulp is zeer gewaardeerd!

Groet
Miguel

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: BomexX

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Klimhortensia tips gevraagd 5 jaren 11 maanden geleden #74090

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Welkom
Naar mijn mening is het seizoen al te ver gevorderd om de struik nog te verplanten. Je kan elke tak zo laag mogelijk terugsnoeien tot op één of een paar scheuten met bladeren. Zodat je lager veel nieuwe groei krijgt. Je hebt dan ook te tijd info te zoeken. Klimhortensia is geen courante bonsaiplant.
Hier op het forum is de soort al enkele malen ter sprake gekomen. Gebruik de zoekfunctie maar ga ver in de tijdsinstelling terug.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Miguel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren