Onderwerp:

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74119

  • Sjors Boomschors
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 321
  • Ontvangen bedankjes 46
Vanwaar als beginner een dure bonsai aan te willen schaffen, als een niet bonsai in leven houden al een lastige klus is. Lijkt mij veel interessanter om eerst ervaring op te bouwen met beginnersmateriaal en goedkoop ( wat zeg ik gratis ) spul en plezier aan de hobby te hebben. Alvorens op te schalen naar hogere segmenten, als volwaardig geclassificeerde bonsai bomen.

Ik begrijp wel dat je als beginner van een koude kermis kunt thuis komen. Wij beginners zien nog niet wat we moeten zien, onze kijk er op is anders. Had het bij een oriënterend bezoek gelaten, en alle nieuwe indrukken en verkregen info meegenomen als een nieuwe ervaring.

De verleiding tot aanschaf is groot, dat ken ik wel. Ben toch benieuwd hoe het met je nieuwe boom gaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sjors Boomschors.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74121

  • MarkFlorussen
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 45
  • Ontvangen bedankjes 5
Ik ben er een paar maanden terug geweest, niks gekocht
Maar ik heb niet het gevoel dat ik werd afgesnauwd nog heb ik onredelijk geprijsde bomen gezien( mijne inziens maar ik ben dan ook een beginner)
Ik wil van het jaar nog een acer aanschaffen en ik ga zeker daar kijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74126

  • Kennis Daniel
  • Kennis Daniel's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 193
  • Ontvangen bedankjes 36
Ginkgo Bonsai Center is inderdaad uniek, ik ben er al verscheidene keren geweest, en volg er ook les om mijn daar gekochte bomen onder toezicht op te bouwen, zo kan ik wat meer uitgeven zonder risico te lopen, als je de huisregels volgt heb je ook geen problemen, en er is voor iedereen zijn portemonnee wel iets te vinden, heb er tot heden toe nog geen spijt van dat ik de stap gezet heb om er naartoe te rijden, 45 minuten heen en soms 90 minuten terug omdat ik in Antwerpen woon, maar altijd de moeite waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74128

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

Sjors Boomschors schreef : Vanwaar als beginner een dure bonsai aan te willen schaffen, als een niet bonsai in leven houden al een lastige klus is. Lijkt mij veel interessanter om eerst ervaring op te bouwen met beginnersmateriaal en goedkoop ( wat zeg ik gratis ) spul en plezier aan de hobby te hebben. Alvorens op te schalen naar hogere segmenten, als volwaardig geclassificeerde bonsai bomen.

Ik begrijp wel dat je als beginner van een koude kermis kunt thuis komen. Wij beginners zien nog niet wat we moeten zien, onze kijk er op is anders. Had het bij een oriënterend bezoek gelaten, en alle nieuwe indrukken en verkregen info meegenomen als een nieuwe ervaring.

De verleiding tot aanschaf is groot, dat ken ik wel. Ben toch benieuwd hoe het met je nieuwe boom gaat?


Ik ben ook slechts 2 jaar en een half bezig en heb wel al wat geld uitgegeven aan mooie bomen en goeie starters. Ik ben er dan ook heel veel mee bezig, ga naar een vereniging en volg workshops bij verschillende mensen. Ik weet als ik een probleem heb dat ik hen vragen kan stellen. Ik kan dus teren op een hele hoop ervaring als het nodig is.
Ik heb ook wel al problemen gehad maar tot nu toe nog geen een noemenswaardige boom die dood is. Als je alles zelf wilt proberen zonder begeleiding doe je dat inderdaad beter op goedkoop of gratis materiaal.
Een hobby goed willen doen kost nu eenmaal veel geld, gelijk welke hobby.
En heel belangrijk er dagelijks mee bezig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74137

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Kennis Daniel schreef : 45 minuten heen en soms 90 minuten terug omdat ik in Antwerpen woon, maar altijd de moeite waard.

Hier kan ik zo jalours van worden. Ik zit 2+ uur van Deshima, 1 1/2 uur van Bonsai Museum Dusseldorf en een uurvan bonsai centrum munsterland, de drie meest logsche plekken bij mij in de buurt.

Overigens, ik denk dat er ook met goedkoop materiaal zeer fatsoenlijke bomen te vormen zijn. En de ene beurs is de andere niet. Laten we hier niet over gaan discussieren, want we kunnen niet bij elkaar op de bankrekening kijken. Daar waar voor de ene 50 euro iets is om even tussendoor uit te geven, zijn er ook mensen die zich dat bij elkaar moeten sparen. Hoofddoel van een hobbie is dat je er lol aan beleeft, toch? En voor de een betekent dit: Bomen van zeer hoog nivo hebben staan. Voor anderen ligt dat anders.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ivan, MarkFlorussen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74152

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Vandaag naar Deshima bonsai geweest voor een workshop, is voor mij 1¼ uur rijden (enkel) maar zeker de moeite waard.
Ik heb ook goedkoop materiaal, daar wordt met plezier aan gewerkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 11 maanden geleden #74166

  • Deceuninck
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Ontvangen bedankjes 1
Die ziet er inderdaad goed uit, kun je niet vergelijken met de promo’s die ik daar heb gezien :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ginkgo Bonsai Center 5 jaren 10 maanden geleden #74171

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4713
  • Ontvangen bedankjes 1159

leatherback schreef :

Kennis Daniel schreef : 45 minuten heen en soms 90 minuten terug omdat ik in Antwerpen woon, maar altijd de moeite waard.

Hier kan ik zo jalours van worden. Ik zit 2+ uur van Deshima, 1 1/2 uur van Bonsai Museum Dusseldorf en een uurvan bonsai centrum munsterland, de drie meest logsche plekken bij mij in de buurt.

Overigens, ik denk dat er ook met goedkoop materiaal zeer fatsoenlijke bomen te vormen zijn. En de ene beurs is de andere niet. Laten we hier niet over gaan discussieren, want we kunnen niet bij elkaar op de bankrekening kijken. Daar waar voor de ene 50 euro iets is om even tussendoor uit te geven, zijn er ook mensen die zich dat bij elkaar moeten sparen. Hoofddoel van een hobbie is dat je er lol aan beleeft, toch? En voor de een betekent dit: Bomen van zeer hoog nivo hebben staan. Voor anderen ligt dat anders.


Zeker mijn bedoeling niet om daar een discussie over te starten.
Ik heb respect voor elk zijn weg.
Ik wilde enkel aangegeven dat je niet altijd bang moet zijn om voor een boom wat te betalen als je begeleiding of kennis goed is of als je omringt bent met mensen met ervaring.
Ik heb er ook zaailingen en gratis dingen staan, maar dat zijn dan de lange tijd projecten waar je weinig of niets kunt aandoen of het is laten groeien. De andere kan ik nu al van genieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts