Onderwerp:

Probleem met Fukien thee (carmona) 9 jaren 7 maanden geleden #35041

  • RutgerDeVries
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forumdeelnemers, Ik heb een groot probleem met mijn bonsai. Na 4 maanden volop bloeien en zonder ook maar enig probleem is de conditie van de boom binnen 2 dagen omgeslagen van een prachtig gezonde boom naar dit zieltogende hoopje ellende (zie bijlage). Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Verdere informatie: lichte standplek, 1x per week bemesting volgens voorschrift (pokon voor bonsai), boom krijgt om de dag water en aan de standplek is verder niets veranderd.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Probleem met Fukien thee (carmona) 9 jaren 7 maanden geleden #35042

  • RogerKuik
  • RogerKuik's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 3
De grond is waarschijnlijk de grond waarin die zat toen je hem kocht(?)

Ik denk dat je wat teveel water hebt gegeven aan een grond (kleigrond) wat zich niet zo snel ontdoet van het water (en voeding begint op te hopen (denk ik)).
Grote kans op wortelrot maar dat zou je even moeten controleren, de grond stinkt dan erg (geen ervaring mee overigens).

Sowieso even een heel stuk minder met het water. Die van mij krijgt 1 soms 2 keer per week water en er ligt 1 brokje vaste voeding op en staat buiten in de avondzon (vanaf volgende week waarschijnlijk ochtendzon en binnen gezien de temperaturen dalen 's nachts).

Verpotten is dan misschien de beste optie. www.bonsaiempire.nl/basis/verzorgen/verpotten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by RogerKuik.

Probleem met Fukien thee (carmona) 9 jaren 7 maanden geleden #35048

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Zoals roger aangeeft: Wortelproblemen, en inderdaadm, te nat, waarschijnlijk nadat de plant uitgedroogd is geweest.

Ik zou de plant uit de pot halen. Alleen duidelijk dode wortels weghalen en een klein beetje de buitenrand van de kluit open halen, maar zeker niet te veel, hooguit een cm oid. Dan in een grotere pot zetten en aanvullen met een wat luchtiger substraat. Als de plant weer gezon is overwegen om te verpotten in een beter substraat, inclusief wortels uitkammen ed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Probleem met Fukien thee (carmona) 9 jaren 7 maanden geleden #35050

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Zoals LB aangeeft,
En stop met de pokon. Je kunt hem wel pk vloeibare mest geven (0-10-10) om het wortel probleem te verbeteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts