Onderwerp:

Kastanje issues 8 jaren 8 maanden geleden #41185

  • Obster
  • Obster's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Wat en hoe heb je bemest en hoeveel en hoevaak? En doe je dat nog steeds ?? Je kunt er een flesje vitamine bij zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kastanje issues 8 jaren 8 maanden geleden #41325

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Als je het mij vraagt, ik bemest bijna al mijn bomen in het voorjaar twee wekelijks met visemulsie en in de zomer met een zomermest. Gelijk welke ik in handen heb. Maar meestal vloeibaar en ook twee wekelijks. Tot het najaar en dan ga ik over op een mest zonder stikstof
Dit jaar heb ik er voor het eerst bio alg bijgegeven. Eerlijk gezegd zie ik geen verschil.
Bij mij is het vrijwel zeker windschade. De plekken zijn ontstaan na een flinke zomerstorm.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kastanje issues 8 jaren 8 maanden geleden #41326

  • Obster
  • Obster's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 0
Dan moet je denk ik een veiliger plaatsje gaan bedenken voor je boom in de winter, misschien uit de wind en van de directe grond af. Ikzelf knustsel er een plastic folie om de stam heen zodat er geen vorst in de kluit/ pot kan komen en zodat er niet teveel water kan blijven staan of te nat blijft , i.v.m. Wortelrot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kastanje issues 8 jaren 8 maanden geleden #41337

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Obster schreef : Dan moet je denk ik een veiliger plaatsje gaan bedenken voor je boom in de winter, misschien uit de wind en van de directe grond af. Ikzelf knustsel er een plastic folie om de stam heen zodat er geen vorst in de kluit/ pot kan komen en zodat er niet teveel water kan blijven staan of te nat blijft , i.v.m. Wortelrot


Hier zie ik de logica niet van in. Ten eerste omdat het niets met de zomerstorm schade te maken heeft. Ten tweede wil je dat een kluit kan 'ademen', plastic houdt het veel te lang vochtig. En plastif folie houdt de vorst niet uit je pot hoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kastanje issues 8 jaren 8 maanden geleden #41436

  • RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 850
  • Ontvangen bedankjes 147
Obster schreef :
Dan moet je denk ik een veiliger plaatsje gaan bedenken voor je boom in de winter, misschien uit de wind en van de directe grond af. Ikzelf knustsel er een plastic folie om de stam heen zodat er geen vorst in de kluit/ pot kan komen en zodat er niet teveel water kan blijven staan of te nat blijft , i.v.m. Wortelrot

[code]Hier zie ik de logica niet van in.

ik ook niet
De boom loopt de schade op in de zomer niet in de winter.
Als ik een storm zie aankomen zet ik de kastanje en de esdoorns ( want die zijn er ook gevoelig voor) wel in de bijkeuken.
Maar je bent er niet altijd op tijd bij.

Jammer maar het is niet anders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren