Onderwerp:

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60515

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
En jammer genoeg , is het treiterende argument dat....leden die leuke en interessante reakties schrijven verteld wordt dan hun inbreng waardeloos is omdat ze geen foto,s plaatsen van hun boompjes.
Welnu [en eigenlijk wel jammer] is het vaak een dood vonnis om een aantal boompjes te plaatsen.
En iedereen weet wel waar ik het over heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60518

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
En dit forum is geweldig , vele liefhebbers stellen hun of haar kennis beschikbaar.
En iedereen weet dat beginende bonsai liefhebbers er jaren over doen om een redelijke kennis op te doen en te leren.
Dat betekend dat de leden die al wel heel veel kennis hebben, wat aardiger kunnen reageren op leden die nog erg veel fouten en vragen hebben.
Soms is de toon op dit forum erg hard en op de man gespeeld. En de reden waarom???
De toon moet echt wat vriendelijker en het is geen reden om leden die moeten wennen en leren de grond in te boren.En gelukkig zijn er veel leden die aardig en zonder oordeel reageren.
En ik persoonlijk ben erg blij dat mensen zoals [Oscar] de vervelende taak hebben om dit proces goed te bewaken.
Maar dat zou eigenlijk niet hoeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60519

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165

hercules schreef : En dit forum is geweldig , vele liefhebbers stellen hun of haar kennis beschikbaar.
En iedereen weet dat beginende bonsai liefhebbers er jaren over doen om een redelijke kennis op te doen en te leren.
Dat betekend dat de leden die al wel heel veel kennis hebben, wat aardiger kunnen reageren op leden die nog erg veel fouten en vragen hebben.
Soms is de toon op dit forum erg hard en op de man gespeeld. En de reden waarom???
De toon moet echt wat vriendelijker en het is geen reden om leden die moeten wennen en leren de grond in te boren.En gelukkig zijn er veel leden die aardig en zonder oordeel reageren.
En ik persoonlijk ben erg blij dat mensen zoals [Oscar] de vervelende taak hebben om dit proces goed te bewaken.
Maar dat zou eigenlijk niet hoeven.


Diezelfde Oscar heeft gevraagd om on topic te reageren, hercules.
Denk dat dat voor iedereen geld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, marcellucas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60529

  • hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 864
  • Ontvangen bedankjes 56
Mijn exuus Tom had het te laat in de gaten .
Zal niet meer gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60632

  • Mac Patrick
  • Mac Patrick's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 67
  • Ontvangen bedankjes 10
Ik lees hier regelmatig over Terramol en Foetsie Bah. Welke korrelgrote wordt er best genomen, heb ergens gelezen 3mm - 5mm.
Ben aan het overwegen dit te gebruiken bij het verpotten ben er alleen nog niet uit of ik het puur zou gebruiken. Wat raden jullie aan.

groetjes
Mac Patrick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60640

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55

Mac Patrick schreef : Ik lees hier regelmatig over Terramol en Foetsie Bah. Welke korrelgrote wordt er best genomen, heb ergens gelezen 3mm - 5mm.
Ben aan het overwegen dit te gebruiken bij het verpotten ben er alleen nog niet uit of ik het puur zou gebruiken. Wat raden jullie aan.

groetjes
Mac Patrick


Mijn beste ervaring is met superdensa, een vijversubstraat. Ik meng het met 20 % potgrond. Al jaren goed resultaat mee. www.velda.nl/vijverproducten/bodem-en-pl...ubstraat/superdensa/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60657

  • Mac Patrick
  • Mac Patrick's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 67
  • Ontvangen bedankjes 10

kevofski schreef :

Mac Patrick schreef : Ik lees hier regelmatig over Terramol en Foetsie Bah. Welke korrelgrote wordt er best genomen, heb ergens gelezen 3mm - 5mm.
Ben aan het overwegen dit te gebruiken bij het verpotten ben er alleen nog niet uit of ik het puur zou gebruiken. Wat raden jullie aan.

groetjes
Mac Patrick


Mijn beste ervaring is met superdensa, een vijversubstraat. Ik meng het met 20 % potgrond. Al jaren goed resultaat mee. www.velda.nl/vijverproducten/bodem-en-pl...ubstraat/superdensa/


Is het vijversubstraat niet te scherp van korrel waardoor er schade kan ontstaan aan de wortels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Mac Patrick.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60659

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55
Gho, nu vraag je mij iets. Ik denk wortels zijn wortels, of ze nu van zuurstofplanten , waterpest, waterlelies , eik of beuk zijn , nee? Mijn ervaring na een 5 tal jaar zijn positief. Akadama of kattekorrels. Ik denk dat ze wel allemaal de zelfde eigenschappen hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60662

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

kevofski schreef : . Akadama of kattekorrels. Ik denk dat ze wel allemaal de zelfde eigenschappen hebben.

Hoe kunnen twee verschillende producten dezelfde eigenschappen hebben? Dan zouden ze het zelfde product zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Levermos, wat nu 7 jaren 2 maanden geleden #60669

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
ze houden goed water vast en zijn van klei toch een hoop verschillen ....

en als je korrel te scherp is en je wortel hierdoor afgesneden word gaat hij iets terug weer verder uitlopen dus in zekere zin zou het zelfs goed zijn omdat je een compactere fijn vertakte wortel kluit krijgt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren