Onderwerp:

Witte eizakjes? op Acers 6 jaren 10 maanden geleden #67959

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
het gaat hier niet om een wolluis maar een wollige dopluis, ik heb wolluizen gehad en de beestjes zelf zijn wollig (sommige zien er zelf wat schattig uit :lol: ). Deze wollige dopluis heb ik ook al gehad, vooral op taxussen zie ik ze. De witte 'dingen' zijn eierzakken. Controleer goed de takken vooral intern in de boom op bruine bubbels. Dit zijn de luizen (ze zijn soms zeer plat!). En zien er eerder zo uit:

www.google.be/search?q=wollige+dopluis&c...8#tbm=isch&q=dopluis

Wacht idd niet te lang met de bestrijding! De jonge luizen zul je zeer gemakkelijk kunnen bestrijden, als de luizen gaan overheersen en "volwassen" worden zijn ze heel wat hardnekkiger te bestrijden. Maar voorlopig ziet het er niet erg uit.

Behandelen en binnen de week zeker nog eens controleren, dan na een week nog eens,... Controle en er vroeg bij zijn is de beste luizen behandeling (maak een controleroutine op al je planten en heb je nog weinig last van "luizenplagen")!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Eric R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte eizakjes? op Acers 6 jaren 10 maanden geleden #67971

  • PeterVanC
  • PeterVanC's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 573
  • Ontvangen bedankjes 112
Hey heb deze ook op mijn acer in parasol vorm,
ook eens behandelen dus,

bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Witte eizakjes? op Acers 6 jaren 10 maanden geleden #67977

  • Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 165
Bij luizenplagen, of het nu bladluis, schildluis of in dit voorbeeld de wollige dopluis is, altijd enkele weken na elkaar bestrijden. De volwassen beestjes worden hierdoor bestrijd, maar de larven en de eitjes zijn nog niet zichtbaar en niet in één keer te bestrijden.

Gr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts