Onderwerp:

Bonsai ziek? Kan iemand mij helpen? 6 jaren 4 maanden geleden #70942

  • Danie
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste lezer,
Helaas zien onze boompjes er niet zo goed uit (zie foto's bijlage). Bij de minste aanraking of trilling laten de boompjes hun blaadjes/ takjes vallen, het lijkt (voornamelijk bij het grotere boompje) of er niet veel leven meer in zit. Hiernaast lijkt bij het grotere boompje soms zo dat er beestjes in de grond zitten. Ook komen er wat kleine vliegjes op af. Heeft u enig idee wat dit kan zijn? En of wij er iets aan kunnen doen om onze boompjes weer gezond te krijgen?

De boompjes zijn één keer binnenshuis verplaatst van de eetkamertafel naar het raamkozijn, zodat ze meer licht zouden krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai ziek? Kan iemand mij helpen? 6 jaren 4 maanden geleden #70943

  • JohnD
  • JohnD's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 61
  • Ontvangen bedankjes 11
Ziet er naar uit dat de bomen zijn uitgedroogd. De grond zal ook wel behoorlijk hard zijn. Wat ik zou doen is de bovenlaag van de grond schoonmaken, dus blaadjes, takjes en mos verwijderen en dat de boom inclusief de hele pot in een emmer water zetten voor een minuut of 10. Hierdoor zuigt de grond genoeg water op. Als de wortels niet zijn afgestorven door de droogte zal de boom overleven. Tip !zet de boom niet boven een warme verwarming. Het beschikbare water verdampt dan te snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai ziek? Kan iemand mij helpen? 6 jaren 4 maanden geleden #70950

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
R.i.p.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts