Onderwerp:

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71255

  • Rowan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi.

Zoals zovelen ben ik hier aan het zoeken geweest naar bladuitval en dergelijke. Heb hier veel info over gevonden meer ik denk nog niet net wat ik zoek. Ik heb online een bonsai besteld. Zie bijlage. En deze was perfect en is nog steeds zo. Verliest af en toe wel een blaadje maar ja. Toen bestelde ik een andere. Ook een easy care. En na een tijd begonnen alle blaadjes af te vallen. Ik weet dat niet elke bonsai hetzelfde is dus heb ik alles geprobeerd qua licht en plaatsen en grond. Maar toen bleek hij meeldauw te hebben. Heb dit kunnen verwijderen door een ecologisch vergif voor orchideeën en gevoelige planten. Dit is opgelost en nu begint hij terug mooi uit te schieten. Maar na een tijdje elk nieuw blaadje gaat na een paar dagen ook los komen te zitten. Heb hem eens volledig in akadama geplaatst. Maar ben een beetje radeloos aan het worden. Mijn schoonmoeder heeft net dezelfde. Samen besteld. Zij is een kuis freak en is van zin die bonsai buiten te gooien. Ik weet niet meer wat ik moet checken. Water en liefde krijgt hij genoeg haha. Dus ik hoop op de gouden tip. Dank u om dit te lezen. Zal proberen zo goed mogelijk foto's bij te voegen

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71258

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1165
Je foto's zijn te groot. Ze moeten onder de 1mb zijn.
Natuurlijk is het makkelijker om te weten welke soort het is en of het wel een boom is dat binnen kan overleven. Verder zijn er hier nog die problemen krijgen door dat easy care systeem.
Ook is het niet aangeraden om een boom te verpotten als het er niet goed mee gaat, je kan je boom nog meer verzwakken of de genadeslag geven als je wortels afbreekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71259

  • Rowan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi. Net een foto genomen met de laatste resolutie die ik kan met gsm dus als deze niet zichtbaar is dan zal dat niet lukken. Ik heb de bomen al verpot in bonsai grond maar dat leek nog erger. Nu in de akadama krijgen de wortels goed lucht en regelmatig water. Hij lijkt er door te komen maar toch na een tijdje vallen die blaadjes af. En die andere die ik heb die is oersterk. Ik denk dat deze die ziek is een zelkova is

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71262

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Ik ken niet veel van fotobewerking, maar een foto 'verkleinen' lukt bij mij meestal door de randen met overbodige waarde weg te knippen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71264

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Www.tinypic.com
Of de app uit de appstore genaamd: foto verkleinen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71270

  • Rowan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Zou moeten gelukt zijn. Dit zijn de foto's. Ziet er maar triestig uit nu.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Rowan.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71272

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
Deze bomen binnen houden is al lastig genoeg maar het raam waar hij voor staat is afgeplakt met ondoorkijkbaar folie?
Veel te kort licht komt daardoor...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71273

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
de zoveelste Carmona die hier voorbij komt en die op sterven na dood is. Deze soort kun je in ons klimaat gewoon niet goed houden. Helaas maar waar...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71279

  • Kennis Daniel
  • Kennis Daniel's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 193
  • Ontvangen bedankjes 36

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Net meeldauw gehad op bonsai. Bladuitval blijft 6 jaren 4 maanden geleden #71306

  • Rowan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Ah ik dacht met deze goed voor in het licht te zetten omdat hij veel licht nodig had dacht ik dat dat in orde was. Die meeldauw heeft alles om zeep geholpen want het was zo een mooie boom. Maar is het geen goed teken dat hij opnieuw takjes en blaadjes krijgt? Of is dit een hopeloze zaak?

MVG Rowan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts