Onderwerp:

Schimmel op Chinese iep? 5 jaren 10 maanden geleden #74231

  • Gazelle
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo

Ik heb sinds kort mijn eerste bonsai, een Chinese iep. Ik ben een student en mijn boom staat op mijn kot. In het weekend ga ik naar huis en ik geef mijn boom steeds water voor ik vertrek. Als ik maandag terug aankom op kot, is de grond van mijn bonsai altijd vrij uitgedroogd. Daar kwam echter deze week verandering in. De grond was nog steeds zeer vochtig en ik merkte een klein wit laagje op de onderkant van de stam en op de potgrond. (zie foto) Meteen dacht ik aan schimmel! Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk de "besmette" potgrond te verwijderen. Is het wel degelijk schimmel? Wat kan ik eraan doen? Zijn de wortels aangetast? Herstelt mijn boom hiervan? Alvast heel erg bedankt!

Een bezorgde beginnende bonsailiefhebber

PS: een niet onbelangrijk detail: ik had vrijdag voor ik vertrok erg veel water gegeven omdat ik hem pas had gesnoeid. Ik vrees dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schimmel op Chinese iep? 5 jaren 10 maanden geleden #74232

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het is kalk. Geen schimmel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Schimmel op Chinese iep? 5 jaren 10 maanden geleden #74239

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
(PS: een niet onbelangrijk detail: ik had vrijdag voor ik vertrok erg veel water gegeven omdat ik hem pas had gesnoeid. Ik vrees dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.)