In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Sterk geurende grond bij watergift 11 maanden 3 weken geleden #96013

  • Jeroen1203
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Voor ons huwelijk hebben mijn vrouw en ik een mooi exemplaar Acer Palmatum kiyohime cadeau gekregen. De boom heeft de winter goed overleefd en staat nu mooi in het blad. Ik heb de afgelopen weken bemest met vloeibare mest. Ik bemerk nu dat de grond tijdens de watergift erg sterk ruikt. De geur is het best te omschrijven als heel sterk aards/nat mos. Ook bij het geven van een klein beetje water gebeurt dit. Ik heb de grond afgelopen dagen laten drogen omdat ik vermoedde dat hij te nat was vanwege de vele regen van afgelopen tijd, de sterke geur was echter vanavond nog steeds aanwezig bij het geven van een klein beetje water.

Is dit iets normaals of kan dit wortelrot of een andere ziekte zijn? De boom vertoont (nog) geen andere tekenen van ziekte.

Groeten Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Sterk geurende grond bij watergift 11 maanden 3 weken geleden #96014

  • Jeroen1203
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Hierbij nog 2 foto's. Ik heb al proberen uit te zoeken welke grondsoorten erin zitten, maar tot nu toe kom ik niet verder dan puimsteen/akadama 023-04-26 at 20.15.01.jpeg[/attachment]

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Sterk geurende grond bij watergift 11 maanden 3 weken geleden #96024

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307

Ik heb de afgelopen weken bemest met vloeibare mest.


Kwam de geur na het bemesten? Welk merk? Bio? Want dat kan wel eens wat geur afgeven.
Alg kan ook een sterke geur afgeven.

Heb je ook foto van hoe het boompje er bij staat nu?

Ik neem aan dat je hem wel gewoon buiten laat staan? En niet binnen laat opdrogen en de geur dan duidelijker in huis te ruiken is dan buiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Sterk geurende grond bij watergift 11 maanden 3 weken geleden #96027

  • Jeroen1203
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb bemest met vloeibare mest, merk is me niet zo direct bekend. Heb foto's bijgevoegd. Ik heb hem buiten overdekt laten drogen en niet naar binnen gehaald. Heb hem momenteel wel weer in de motregen staan en de geur lijkt een stuk minder erg. Zou mogelijk dan inderdaad de mest kunnen zijn of wat alg, zit wel groenaanslag aan de grond.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jeroen1203.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren