In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: verpotten esdoorn 12 jaren 1 maand geleden #7069

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78

alpine schreef : Hank, Hb101 geeft elke boom een boost. als deze na een strenge vorstperiode in het voor jaar zoals het nu geweest is en het wordt warmer en langer licht gaat het de bomen de nodige vitamientjes geven en ze zullen sneller ontwaken en zie je dat de knopjes beginnen te zwellen. Geef dit nu aan je Pinussen ( dennen ) je zal verstelt staan hoe deze opleven.
Ik geef dit om de 14 dagen tot ongeveer half Juni en na de zomerslaap als je dat zo kan noemen september tot november.
ik blijf ook vloeibare meststoffen geven ( DCM bonsai) tot het vriest in deze zit meer dan genoeg kalium in om af te harden.
Ik weet daar zit ook stikstof in, maar volgens mij neemt de boom alléén wat hij nodig heeft.
Je hebt in de bonsai mensen die zweren bij wintermestoffen en andere zoals ik die het niet meer gebruiken, vraag me nu niet wie gelijk heeft, dat weet ik niet.[/quote
Dus als ik het goed begrijp geef je dit om de 2 weken "plus" ook nog vloeibare mest?
Heeft het dan geen enkele nadelige werking,want het klinkt een beetje zoals anabolica voor bonsai...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: verpotten esdoorn 12 jaren 1 maand geleden #7071

  • alpine
  • alpine's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 486
  • Ontvangen bedankjes 84
neen en ik geef einde maart ook nog Bio gold als mest en nog eens begin Mei.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mighty mouse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: verpotten esdoorn 12 jaren 1 maand geleden #7075

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

alpine schreef : Hank, Hb101 geeft elke boom een boost. als deze na een strenge vorstperiode in het voor jaar zoals het nu geweest is en het wordt warmer en langer licht gaat het de bomen de nodige vitamientjes geven en ze zullen sneller ontwaken en zie je dat de knopjes beginnen te zwellen. Geef dit nu aan je Pinussen ( dennen ) je zal verstelt staan hoe deze opleven.
Ik geef dit om de 14 dagen tot ongeveer half Juni en na de zomerslaap als je dat zo kan noemen september tot november.
ik blijf ook vloeibare meststoffen geven ( DCM bonsai) tot het vriest in deze zit meer dan genoeg kalium in om af te harden.
Ik weet daar zit ook stikstof in, maar volgens mij neemt de boom alléén wat hij nodig heeft.
Je hebt in de bonsai mensen die zweren bij wintermestoffen en andere zoals ik die het niet meer gebruiken, vraag me nu niet wie gelijk heeft, dat weet ik niet.


Een duidelijk verhaal Andre al vraag ik me wel af of een op het oog gezonde boom al dat lekkers wel echt nodig heeft!
Maar maakt verder niks uit, als jij de ondervinding hebt dat je bomen het er goed en/of beter op doen is het toch goed.
En idd, vraag 10 mensen om hun wijze van bemesten dan krijg je 10 verschillende adviezen! :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: verpotten esdoorn 12 jaren 1 maand geleden #7082

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Hank schreef : En idd, vraag 10 mensen om hun wijze van bemesten dan krijg je 10 verschillende adviezen! :lol:


klopt, en bovendien bemest ik zelf mijn bomen verschillend,
dus sommige loofbomen bemest ik anders dan naaldbomen, kleinere bomen weer anders dan de grotere.

belangrijk of iig een goede tip om goed bij te houden WAT je doet, wat je geeft, wanneer je geeft en wat het effect is. Na een tijdje kun je dan een beetje vergelijken en zo je voedingsschema('s) aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: verpotten esdoorn 12 jaren 1 maand geleden #7084

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
dat is inderdaad wel veel dat je geeft,maar zoals dea zegt;als de boompjes zich er goed bij voelen is het ok!

alpine schreef : neen en ik geef einde maart ook nog Bio gold als mest en nog eens begin Mei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts