Onderwerp:

nieuw lid 7 jaren 9 maanden geleden #52477

  • brunoramos
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
even testen, of het hier wel lukt, want ik kan niet in de help posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw lid 7 jaren 9 maanden geleden #52479

  • brunoramos
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
ok het is gelukt. bijlages veranderd door hyperlinks, en toen wou ie wel...
misschien waren ze iets te groot.

bij deze: hallo iedereen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw lid 7 jaren 9 maanden geleden #52493

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
welkom !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw lid 7 jaren 9 maanden geleden #52494

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 521
  • Ontvangen bedankjes 84
Welkom !!

Vertel eens wat en wie ben je ??

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

nieuw lid 7 jaren 9 maanden geleden #52499

  • brunoramos
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
in het kort:

bucketlist begonnen, bonsai was één van de onderdelen.
Ik heb me ingeschreven voor een bonsai opleiding in dilbeek.
Al men materiaal gekocht, paar lessen gevolgd, maar spijtig genoeg na een maand zwaar ziek gevallen,
half jaar aan een bakster gehangen en twee jaar niets kunnen doen.

Gevolg hier van is dat ik men cursus nooit heb kunnen afmaken, ik maar weinig weet over hoe mijn bonsai te verzorgen,
al vind ik hier heel wat info die me reeds geholpen heeft. Eén van de nadelen van de ziekte is dat mijn geheugen enorm is
aangetast, waardoor ik soms gewoon helemaal vergeet dat ik bonsai's heb. ook heb ik weinig energie en is het momenteel niet haalbaar om de cursus terug te volgen. spijtig, want was toch vrij dure investering.

Ik heb geen idee of het wel een hobby voor mij is, omdat het toch best wat tijd vraagt. niet elk boompje kan ik me permiteren
om dagen niet te bewateren. ik dacht zelf even met een raspberry pi een geautomatiseerd sprinkling systeem te maken met een sensor die de grondvochtigheid zou meten en zo de water toevoer zou regelen, maar ook die plannen liggen wat opgeborgen na men voorval.

Ik heb nog heel weinig energie en ik kan me spijtig genoeg niet comitten aan de mooie wereld van bonsai's, maar ik blijf ze prachtig vinden, en ik bezoek op reis steeds wel een paar kwekers of winkels in de buurt.

Ik heb 1 grote juniperus die ik gekocht heb toen ik men cursus begon, ik heb er nog twee kleintjes gekregen (niet echt mooie, maar boeit me niet. ééntje uit de aldi (die sentimentele waarde heeft ) en eentje om zot mee te doen). ik zou super graag ooit een japanse els willen, maar geen idee of het er ooit van komt. blijft toch dure investeringen, om ze dan te verwaarlozen omdat ik ze vergeet of omdat ik een slechte periode heb en een week moet plat liggen.

Wel heb ik de voorbije 2 jaar me bezig gehouden met marcoteren en andere experimenten op de leegstaande bouwgrond naast ons.
paar haagbeuken en beukhagen zijn nu gecopieerd. ik heb niets van materiaal (grond, grote bonsaipotten,etc ), maar misschien maak ik er ooit een klein bosje van ofzo. gezien ik limited energie heb, moet ik heel hard mijn tijd en energie plannen en er zijn nog zoveel andere dingen die ik wil doen, dat ik het waarschijnlijk bij deze 3-4 plantjes houd en bij het experimenteren van technieken. ze houden het nu al maar amper vol spijtig genoeg.

Vorige zomer was ik op vakantie op een plaats waar het gewoon VOL zat met rotsen en juniperussen, en ik heb elke dag één plantje bewerkt aan het strand voor het plezier. ik vind het gewoon heel ontspannend allemaal, maar ik zal nooit een grote verzamelaar worden spijtig genoeg. maar dat hoeft ook niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by brunoramos.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren