hi allemaal hier ook weer even een update van mijn eikje:D
ik zag vandaag bij c079 dat die houten trainings schaaltje had gemaakt en denk dat dit mijn eikje ook wel goed zou doen en staan!
nu wil ik even met jullie me stappen plan door nemen over hoe ik de aanpak ga doen voor aankomend groei seizoen dus alle kritiek is welkom...
om te beginnen dan alvast een houten trainings bak afm.> L40cm B30cm D18cm waar ik hem ga in plaatsen, dit gaat gebeuren zodra de knoppen beginnen te zwellen...zodat ik ook meteen wat overtollige wortels kan snoeien die in mijn ogen overbodig lijken...als dit gebeurt is ga ik de wortel voet zo gespreid mogelijk door de bak leggen en probeer ik zoveel mogelijk te zorgen dat er een mooie nebari te voorschijn komt!
nu heb ik nog een vraag over de samen stelling van de grond wat ik hier voor zal gebruiken ik kan de grond gebruiken waar die nu in staat voor een gedeeldte en deze mixen met stekgrond en er fijn grind door mixen voor betere drainage
bestaande grond60% stekgrond20% fijngrind20% en de Bovenste cm een laag sphagnum tbv vocht en voor de nebari verder te laten groeien..en als dit gebeurt is volle gas bemesten
voor weer een explosieve groei aankomend jaar...
ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn plan van aanpak! alvast bedankt voor jullie kritiek