In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Palmatum atropurpureum & Acer buergerianun zaden 10 jaren 6 maanden geleden #26343

  • iMaxi
  • iMaxi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben nieuw met bonsai en het lijkt me erg leuk om vanuit zaad zelf bonsai te kweken. Ik weet dat dit proces erg lang duurt maar het is voor mij een goedkope en leuke manier om te kijken of de bonsaihobby iets voor mij is. Ik heb al aardig wat gelezen over de verschillende boomsoorten en hoe je ze moet verzorgen. Vandaag heb ik mijn zaden binnengekregen en twijfel ik eigenlijk over de manier waarop ik ze moet laten uitkomen.
- ik had gelezen dat ik de zaden in eerste instantie in normale potgrond kan doen en ze vervolgens in de winter buiten moet laten staan. De zaden zouden een vriesperiode moeten hebben alvorens ze in de lente kunnen ontkiemen (het zijn namelijk loofbomen).
- Nu lees ik op de verpakking dat ik de zaden eerst twee dagen in water moet laten weken, vervolgens ze bij een temperatuur van 20-25 graden moet zaaien (bij voorkeur in een broeikas) en dat ze binnen zes weken al ontkiemen.
- Ten slotte heb ik ook nog gelezen over het proces van stratificatie. Nu was ik dat in principe niet van plan maar ik zou toch graag willen weten wat voor mij nou de beste manier is om de zaden te laten ontkiemen. Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren.
Ten slotte heb ik twee leuke bonsaipotjes, kan ik daar de zaden in laten ontkiemen of heb ik hier iets anders voor nodig?

Ik heb een foto van de zaden bijgevoegd voor de zekerheid. Excuses voor het feit dat de foto op z'n kop staat. Telkens als ik hem upload draait hij hem automatisch om...


Groeten,

Stefan

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken