In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai Kit: Goed materiaal? Te laat om te planten? 10 jaren 4 maanden geleden #29158

  • AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 1624
  • Ontvangen bedankjes 188
mja, tuincenters bij ons in oost-vlaanderen hebben heel weinig van dat spul, zijn steeds algemeen als Acer P. gelabeld, dus weet je nooit welke ondersoort, en van zodra je iets steviger wil zijn ze pokke duur.. je kan er ook voor 50€ kopen, maar dan heb je een potlood-dikke spriet in een pot..

daarom dat ik ook nooit zo iets in een tuincenter koop.. kijk daar enkel voor andere zaken als sierkers, granaatappel, coniferen,

nederland is op dat gebied toch wel heel wat anders heb ik de indruk..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Kit: Goed materiaal? Te laat om te planten? 10 jaren 4 maanden geleden #29164

  • Karli
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
@ChrisV: bedankt voor de tip! Het is een eind rijden van hieruit (woon in Brasschaat in België), maar die plantentuin Esveld ziet er de moeite uit :) Misschien trek ik m'n vriend mee en maak ik er een daguitstapje van.

@AlexW: klinkt helaas herkenbaar. Laatste tuincentrum waar ik bonsaiboompjes ging zoeken had enkel een aantal ginseng bonsais en één liguster of carmona (kan ze niet zo goed uit mekaar houden) en de verkoopster wist absoluut niks over die planten. Waarom sommige ginsengs duurder waren dan andere, waarom die ene niet-ginsengplant drie keer zoveel kostte dan de rest, en volgens haar mocht je een bonsai nooit verpotten omdat hij aan z'n pot vastgroeit...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Kit: Goed materiaal? Te laat om te planten? 10 jaren 4 maanden geleden #29167

  • ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1133
  • Ontvangen bedankjes 266
Voor mij ook veel te ver rijden anders was ik er al geweest, maar het was maar om te laten zien dat er meer manieren zijn om aan je starters te komen voor niet teveel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Kit: Goed materiaal? Te laat om te planten? 10 jaren 4 maanden geleden #29169

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Karli schreef : @ChrisV: bedankt voor de tip! Het is een eind rijden van hieruit (woon in Brasschaat in België), maar die plantentuin Esveld ziet er de moeite uit :) Misschien trek ik m'n vriend mee en maak ik er een daguitstapje van.


Afgezien van 't feit dat ze een enorm aantal soorten esdoorns hebben - hun esdoorntuin is ook de moeite waard:

www.esveld.nl/codes/adviesesdoorn.php

(weet alleen niet of het genoeg is voor een dag-uitstapje, misschien kun je 't combineren met wat andere bezienswaardigheden in de buurt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Kit: Goed materiaal? Te laat om te planten? 10 jaren 4 maanden geleden #29176

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
omdat hij aan zen pot vastgroeit..... :dry: en zo iemand verkoopt planten? tsss..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren