In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ligustrum nitida vanaf weekend naar buiten? 10 jaren 2 maanden geleden #30770

  • Niels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forummers,

Aangezien het aan begint te voelen als lente, en tevens de temperaturen langzaam maar zeker oplopen heb ik hier een vraag over inzake mijn ligustrum nitida.

De ligustrum staat nu de gehele dag in de keuken (zo'n 15 graden, zonder direct zonlicht). Graag wil ik mijn nitida laten wennen aan 'buiten'. Is aankomend weekend (waarschijnlijk zonovergoten met 16 graden, een goed moment? En hoe moet ik hem dan plaatsen, gelijk in direct zonlicht, of in de schaduw? In de nacht naar binnen (rondom vriespunt) of laten staan?
Ik hoor het graag :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ligustrum nitida vanaf weekend naar buiten? 10 jaren 2 maanden geleden #30774

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ik zou hem vanavond als je thuis komt gewoon buiten zetten. De eerste week in de schaduw. Dan ook in de ochtendzon. En daarna kan hij gewoon in de zon. Alleen als er de eerste 2 weken nog nachtvorst verwacht wordt kan je hem even naar binnen halen. Maar dat kan ook gewoon de schuur zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ligustrum nitida vanaf weekend naar buiten? 10 jaren 2 maanden geleden #30804

  • Niels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 18
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb hem vanochtend buiten gezet, wel onder een tuinstoel vanwege wind en de zon. Als ik thuis kom van mijn werk vanavond zet ik hem weer binnen. Doe dit zo een weekje, daarna fulltime buiten (mits het in de nacht niet gaat vriezen natuurlijk )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren