In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bestelbonsai 9 jaren 9 maanden geleden #34182

  • DavidSamyn
  • DavidSamyn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10

BomexX schreef : Mijn vriendin heeft via deze site mij een paar boompjes cadeau gedaan.
allemaal verzorgd aangekome en allemaal nog in leven.

Het zijn niet de topbonsai, maar om alles onder de knie te krijgen ivm met watergift, snoeien bemesting en eiglek een beetje alles wat met bonsai te maken heeft zijn deze ideaal vind ik. B)


Dit vind ik dus ook, is wat mij betrefd de beste startersgids B)
Geen zin BomexX om de boompjes te posten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestelbonsai 9 jaren 8 maanden geleden #34585

  • DavidSamyn
  • DavidSamyn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10
Toch wat vorm en duwtje id rug gegeven..
Ik wil graag verschillende plateau's ad linkerkant zoals jullie kunnen zien, om een tak te dikken moet je hem laten uitlopen dacht ik? De bovenste plateau is van een nieuwe scheut, wat, wnnr en hoe is het beste om daar een volwaardige tak van te maken?
De stam moet wel opnieuw bedraad (erbarmelijk)

Als ik het niet verkeerd heb mag nu ong. bladsnoei gedaan worden bij Iepen, zo worden de blaadjes volgend jaar dus ietsjes kleiner? Ik heb voor alles zijn tijd genomen en dus niet EN vormsnoei EN bedrading samen. Kan deze soort ook ih najaar verpot worden, iemand ervaring?
(wil eigen grondmengsel toepassen)

kon het niet laten om het peperboompje ook es onder handen te nemen, post hier ook nog foto's en vragen van hieromtrent, met dank

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by DavidSamyn. Reden: misverstand vermijden

Bestelbonsai 9 jaren 8 maanden geleden #34587

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Ja, een tak krijg je dikker door hem te laten groeien, en vervolgens terug te snoeien. Dan krijg je ook mooie tapsheid id de tak. Je kan de tak gewoon laten groeien tot hij op 70% oid van de gewenste dikte zit. Dan terugsnoeien tot 1/3 van de lengte die je wilt, en opnieuw laten uitlopen. Dat trucje twee, 3 keer herhalen, waarbij je steeds vroeger terug snoeit, en een langer deel laat zitten. Bij het terugsnoeien is het handig om op te latten hoe ver de bladeren uit elkaar zitten: Die afstand bepaald de afstand tussen toekomstige takken.

Om eerlijk te zijn zie ik geen plateaus.

Bladsnoei wordt toegepast bij bomen die ver gevorderd zijn in de opbouw. Dus niet bij jonge plantjes die nog jaren vorming nodig hebben. De plant heeft vooral kracht nodig op dit moment.

De stam krijg je niet meer gebogen bij liguster. Die zal eerder breken dan buigen. Zie ook www.bonsaiempire.nl/forum/48-help/5135-l...e-ervaringen?start=0

Wat betreft de peperboom, besef je dat je alle bladeren in stukken hebt gesneden? Deze plant heeft een zogenaamd samengesteld blad..
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidSamyn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestelbonsai 9 jaren 2 weken geleden #38474

  • DavidSamyn
  • DavidSamyn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10

leatherback schreef : waarbij je steeds vroeger terug snoeit, en een langer deel laat zitten.


Zou je dat es kunnen uitleggen leather?

En ik had de bladeren vd peper niet in tweeën geknipt toch? Maar die heeft het niet gehaald (beginners fout) warmte verschil

De ulmus gelukkig wel, en voelt zich blijkbaar prima, ik vraag mij af of ik voeding zou geven En Wrm dan? En wnr mag terug gesnoeid, er is nog wat werk aan.. Wnr herdraden indien nodig? dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestelbonsai 9 jaren 2 weken geleden #38475

  • DavidSamyn
  • DavidSamyn's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10
Hoe voeg je bijlage in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bestelbonsai 9 jaren 1 week geleden #38496

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Met het knopje "voeg bijlage in".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts