In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Verdorde bladeren Esdoorn 9 jaren 7 maanden geleden #35165

  • Ninobaggio
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, heb een tijd geleden bij intratuin een bonsai rode esdoorn gekocht. Deze heeft de zomer buiten gestaan maar begon steeds meer te verdorren. Teveel zon en wind waarschijnlijk, maar dit was mij eerder niet bekend. Nu heb ik alle dorre bladeren weggesnoeid.. De boom is nu geheel kaal al een aantal weken. Er zitten verse knoppen aan maar deze komen niet uit? Ik heb de boom nu binnen in huis op een vensterbank staan zonder direct zonlicht. Wat adviseren jullie? Boom terug naar buiten of binnen overwinteren? Zal hij er bovenop komen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet Nino

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verdorde bladeren Esdoorn 9 jaren 7 maanden geleden #35166

  • Ronnie Peters
  • Ronnie Peters's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 140
  • Ontvangen bedankjes 23
terug naar buiten doen en wachten tot volgend jaar de boom gaat waarschijnlijk nu in rust

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Verdorde bladeren Esdoorn 9 jaren 7 maanden geleden #35167

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Een esdoorn zet je nooit in de woonkamer of een andere verwarmde ruimte. Het is een buitenboom. Je hebt als je hem nu binnenhaalt kans dat hij nog opnieuw uitloopt, op het ogenblik dat bomen hun blad verliezen en hij zo nog meer verzwakt.
Je mag bij stevige vorst de boom wel in een niet verwarmde ruimte brengen (garage of berghok...). Het mag donker zijn zodra een loofboom bladloos is. Wel spaarzaam vochtig houden en na de ergste kou hem weer buiten plaatsen voor er nieuwe uitloop is.

Naast de oorzaken van bladval die je zelf opnoemt was er waarschijnlijk ook een schimmelinfectie in het spel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts