In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help gaat mijn Bonsai dood?!! 9 jaren 5 maanden geleden #35800

  • JoepHaalebos
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Van mijn bonsai beginnen alle bladeren eraf te vallen. Ze worden eerst helemaal zwart en vallen daarna uit.
Ik heb de boom nu al zeker zo`n 2 jaar en ben deze zomer verhuist. Toen ik hier kwam wonen viel de ene kant al helemaal uit en is ook niet meer aangegroeid. (heb toen de boom met een plantenspuit nat gemaakt maar hier toen maar mee gestopt). Geef de boom altijd een kopje water als deze droog aan voelt. Nu binnen een korte tijd vallen de rest van de bladeren helemaal zwart uit. Zie foto`s!!! Ik heb de boom vorig jaar nieuwe bonsai potgrond gegeven. De boom staat altijd voor het raam in de zon en de verwarming staat altijd op 20.5 .

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en of de boom nog te redden is?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by JoepHaalebos.

Help gaat mijn Bonsai dood?!! 9 jaren 5 maanden geleden #35806

  • Marcoz2
  • Marcoz2's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Misschien proberen om hem niet boven de verwarming te zetten ;)
Had gelezen dat het niet heel bevordelijk is voor de boom..ficus een meter bij het raam vandaan op een lichte plek..bij meer dan een meter bijlichten met lamp.

Gr. Marco

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help gaat mijn Bonsai dood?!! 9 jaren 5 maanden geleden #35818

  • JoepHaalebos
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja dat klopt Marco dat heb ik ook gelezen! Ga hem daarom voortaan maar op een andere plek neerzetten en kijken wat die dan doet!
Voorheen had ik hem ook altijd bij het raam en boven de verwarming staan en daar had die altijd de tijd van z`n leven! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren