In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36443

  • wardcoysman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 3
jep dat heb ik , ik zoek gewoon bevesting en daarvoor is een help topic dacht ik?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36444

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Niet persoonlijk bedoelt maar het komt wat vaker voor dat beginners niet helemaal juist geïnformeerd zijn over bonsai.

Bonsai = meer :

Individuele unieke boom in pot, evenbeeld van grote broer uit de natuur, kijken, leren, proberen, initiatief nemen, creëren, verzorgen, groeien, esthetiek, zoeken, evenwicht, schoonheid, kunst, balans, respect voor natuur en leven, vragen, lezen, onderzoeken, gezond, logisch nadenken en bovenal plezier samen of alleen.

Bonsai = niet:

Een massa product uit de Ikea
op een forum vragen poneren die je zelf kan opzoeken.
Tover van deze staak in pot een bonsai in veertien dagen.
Ik wil wel maar heb er eigenlijk geen zin in dus help me even.
Ik heb de grootste.
Leuk maar het moet niet te veel moeite kosten.
Je bomen laten verdrogen in de vakantie, niet verzorgen, niet gezond houden, geen vreten geven, molesteren, experimenteren tot aan de dood omdat die plantjes uit het tuincentrum toch geen drol kosten.

vul bovenstaand aan en maak er een sticky van. Voorkomt een hoop vragen en ellende.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rravenho.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36446

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

rravenho schreef : vul bovenstaand aan en maak er een sticky van. Voorkomt een hoop vragen en ellende.


Ik vermoed van niet. Velen kopen eerst een paar mallsai en komen daarna pas met vragen als 'wat voor boom is dit, hoe moet ik 'm verzorgen, waar moet-ie staan, ik wil 'm morgen verpotten en snoeien en bedraden en bemesten, wat voor grond en mest heb ik nodig en hoe moet dat snoeien eigenlijk' dus VOORDAT ze zich er in verdiept hebben... met als uiteindelijk topic nogal 'ns 'help, mijn boom gaat dood'...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36573

  • wardcoysman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 3
hebben jullie daar geen soort "guide" voor? dat scheelt toch vele keren hetzelfde zeggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36574

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Guide: Zie bovenaan deze bladzijde: Basistechnieken.

Dit is een onderwerp dat op het forum regelmatig terugkomt: een zaailing uitgegraven of een "bonsai" gekocht: wat is het en hoe nu verder?
Ik denk dat we dienen te aanvaarden dat beginnen meestal zo zal blijven. De beginneling op het goede spoor zetten en aanmanen zelf wat opzoekingswerk te doen. Met de afspraak dat wat hij/zij daarbij niet goed begrijpt mag gevraagd worden op het forum, lijkt me een aanvaardbare weg.
We zien dat velen afhaken. Anderen houden vol en zie je zich steeds meer bekwamen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36580

  • wardcoysman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 77
  • Ontvangen bedankjes 3
dat klopt wat je zegt , zoeken en al iets niet begrijpt vragen. Dat probeer ik nu ook zoveel mogelijk te doen. Maar sommige guidlines spreken elkaar zo tegen :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36583

  • wes
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 330
  • Ontvangen bedankjes 70

wardcoysman schreef : dat klopt wat je zegt , zoeken en al iets niet begrijpt vragen. Dat probeer ik nu ook zoveel mogelijk te doen. Maar sommige guidlines spreken elkaar zo tegen :(


Daarom opteer ik clubs en/of lessen.

gr wesley

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

welke voeding en waar kopen ( belgie afkomstig ) 9 jaren 3 maanden geleden #36584

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Compleet met je eens wesley.
De ene boom is de andere niet, je leert alles 10 keer zo snel als op het internet en je wordt op je fouten gewezen op het moment dat je bezig bent.

Maar dit is voor mensen die echt verder willen als een tuincentrum "bonsai" en hier haken veel mensen af.

Groet Willie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts