In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37242

  • Lennart Roest
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste lezer,

In december heb ik een bonsai pakketje gekocht. Hier zaten 3 zaadjes bij, een bakje en wat aarde. Ik heb volgens de instructie gewerkt; zaadjes 24 uur in koud tot lauw water, daarna 1 cm onder de aarde en sindsdien vochtig gehouden, en het bakje niet direct in zonlicht gezet. Het is nu tegen eind februari aan het lopen en ik zie nog steeds niets boven de aarde uitkomen. Mijn vraag aan de lezer met meer ervaring dan mijzelf: is dat normaal? Vanaf wanneer mag ik wat verwachten te zien? Of als ik al iets had moeten zien, kan ik de de zaadjes bekijken zonder te beschadigen of iets dergelijks? Misschien ben ik te ongeduldig maar ik weet nu niet of ik iets anders had moeten doen..




Ik heb geprobeerd te achterhalen hoe mijn bonsai heet, maar ik kwam er niet uit via de identificatie pagina:


Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Lennart Roest.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37243

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Zucht.. Bonsai zaden bestaan niet. Bonsai worden gekweekt uit normale boomzaden.

Boomzaden laten kiemen is vaak lastig. Afhankelijk van wat je gezaaid hebt kan het zijn dat de zaden eerst (tot) 3 maanden koud gehouden moeten worden.

Sommige zaden kiemen na een paar dagen. Anderen hebben jaren nodig. :astig advies te geven zonder te weten wat je gezaaid hebt.

Zie ook bonsaitechniek.nl/kweken/zaden-laten-kiemen/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37244

  • Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 495
  • Ontvangen bedankjes 89
E

Lennart Roest schreef :
Ik heb geprobeerd te achterhalen hoe mijn bonsai heet, maar ik kwam er niet uit via de identificatie pagina:



Sorry, ik wil niet veel zeggen maar boven op de verpakking staat gewoon 'acer' :pinch: . En dan aan de bladeren op de verpakking te zien is het een acer palmatum, als ik het niet verkeerd zie hoor :silly: . Over het zaaien verder weet ik niet zoveel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Teye01.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37245

  • SelcukSahin
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 10
Bovendien staat er op het pakketje "for indoor culture". De acer is absoluut geen binnenboom.
Voordat je er een knap boomje uitkomt ben je 5 jaar verder. Beter langs de kweker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37246

  • StephanieCreemers
  • StephanieCreemers's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb gelezen dat het afhangt van de soort boom het is,zouden er zelfs zijn die meer dan een jaar nodig hebben eer ze komen piepen,of dit juist is weet ik niet,moet er zelf nog een beetje verder over inlezen :lol:
En op je verpakking staat "acer" vindt dat ook een mooie soort,heb zelf een acer struikje staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by StephanieCreemers.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37247

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
He LB, de Pa van Bart de Graaf had wel bonsaizaad. Acer zaadjes verliezen snel kiem kracht heb ik me laten vertellen het lijkt me deshojo zaad op de foto. Gewoon afwachten wat het wordt.

Gr Willie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37248

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

WillievanAchteren schreef : Acer zaadjes verliezen snel kiem kracht heb ik me laten vertellen het lijkt me deshojo zaad op de foto.


Ik zie geen zaad op de foto... wel een foto van een boompje. Bij dit soort 'bonsai' setjes kun je er niet van uit gaan dat het zaad wat er in zit ook echt dat van de afgebeelde boom is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moet ik iets anders doen? 9 jaren 2 maanden geleden #37249

  • WillievanAchteren
  • WillievanAchteren's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 152
  • Ontvangen bedankjes 25
Ja, mijn Nederlands is soms niet optimaal en dan heb je ook nog autowoord correctie. Maar volgens mij begrijp je wel wat ik bedoel Auk.

Misschien zit er wel graszaad in weet ik veel, zal zo even dat onderbetaalde minderjarige kind uit Azie bellen en vragen of ze me dat kan bevestigen. Alleen spreek ik die taal waarschijnlijk niet en waarschijnlijk wist Bart de Graaf ze Ma dat ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren