In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Hulp gezocht! 9 jaren 1 maand geleden #37771

  • RalphBurger
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

Ik ben een vreselijke amateur op het gebied van bonsai maar deze bomen fascineren mij al een lange tijd. Ik heb een aantal weken terug 2 beginner bonsai's gekocht bij een lokaal tuincentrum met een aparte bonsai afdeling om een beetje te kunnen experimenteren. Het gaat om een Sageretia Theezans en een Ilex Crenata.

Ze staan nu inmiddels een week of 4 en zien er naar mijn idee gezond uit. De bladeren blijven mooi groen en er is wat nieuwe groei te zien. Ze hebben een plekje aan het raam met voldoende licht en ik besproei/bewater ze elke dag (zover nodig). Ik heb vandaag beide bomen uit hun pot gehaald om de wortelkluit eens goed te bekijken en ik denk dat beide toe zijn aan een vers grondmengsel. De contouren van de pot zijn bedekt met een mat van wortels en uit wat ik heb gelezen is het verstandig om tuincentrum bonsai zo snel mogelijk te verpotten. Nu ben ik heel erg opzoek naar het juiste grondmengsel. Er wordt overal gesproken over een 'basic soil mix' maar de precieze inhoud hiervan is moeilijk te vinden. Is een mengsel van Akadama, Kiryu en grind voldoende?

Daarnaast ben ik opzoek naar tips of voorbeelden voor het snoeien en vormen van deze boompjes, alles is welkom.

Ik heb een aantal foto's bijgevoegd van de boompjes. (toevoegen aan mijn post lukt niet, dus onderstaand een link naar onedrive)

onedrive.live.com/redir?resid=F9A48B83B0...5Es&ithint=folder%2c

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Ralph

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp gezocht! 9 jaren 1 maand geleden #37772

  • RalphBurger
  • Onderwerp Auteur
  • Offline