In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Is mijn Bonsai al overleden? 9 jaren 1 maand geleden #37801

  • MadeleineHuisman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Bonsai liefhebbers,

Voor mijn verjaardag (11-12-2014) heb in een bonsai gekregen, wat ik al jaren wilde. Door tijdsgebrek en onkunde heb ik het boompje veel te weinig aandacht gegeven. Hij is droog en als je de takken aanraakt vallen de blaadjes eruit. Ik heb het boompje in een grotere pot gedaan en wat verse aarde om de kluit. Verder heb ik haar bewatert en staat ze op een zonnig plekje binnen.

Ik heb gelezen dat wanneer je over de stam/bast krapt en er groen tevoorschijn komt, ze nog leeft. Bij mijn boompje geen groen te zien..

Ik be bereid zo ongeveer alles te doen om haar in leven te houden (als ze niet al dood is?? Hoe sluit je dat uit?) zou iemand mij alsjeblieft willen helpen met wat ik nu, per direct, voor/met mijn boompje moet doen????

Ik kan evt foto's sturen.

Bedankt alvast!!

Groetjes madeleine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Is mijn Bonsai al overleden? 9 jaren 1 maand geleden #37803

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

MadeleineHuisman schreef : Hij is droog en als je de takken aanraakt vallen de blaadjes eruit. Ik heb gelezen dat wanneer je over de stam/bast krapt en er groen tevoorschijn komt, ze nog leeft. Bij mijn boompje geen groen te zien.


Klinkt redelijk dood, maar

Ik kan evt foto's sturen.


Plaats 'ns een foto
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Richard Baas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren