In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

wanneer uitgraven? 9 jaren 1 week geleden #38603

  • stevens
  • stevens's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 405
  • Ontvangen bedankjes 64

leatherback schreef :

leatherback schreef : Twee jaar geleden heb ik een cedrus deodara uitgegraven


Zitten slapen.
Ik doelde op Chamaecyparis pisifera Boulevard; Ik vind jouw plant er wel wat van weg hebben. Maar goed. IK vind de naaldbomen in juniperus & chameacyparis hoek erg lastig uit elkaar houden, zeker op basis van fototjes.

Sabine
is vermoed ook dat het een squamanta is want de boulevevacueren daar heb ik een grote bonsai van en dat loof is net iets anders dan van een squamanta.
trouwens als je een cedrus wil zien kijk dan even op mijn posting daar staat er een pre bonsai op van cedrus dan zie je dadelijk het verschil
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by stevens.

wanneer uitgraven? 9 jaren 1 week geleden #38605

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dat ziet er inderdaad heel anders uit. Lastig hoor, naaldjes determineren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer uitgraven? 9 jaren 1 week geleden #38614

  • rravenho
  • rravenho's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 504
  • Ontvangen bedankjes 218
Beste Sabine aan hand van de keuze van je materiaal, heb ik het gevoel dat je aan BONSAI wilt doen.
Als dat het geval is zou ik deze squamata lekker laten staan en de moeite van het uitgraven niet nemen.
De plant heeft niet de eigenschappen die je graag in een bonsai zou willen zien.
De rechte stam en de ongecontroleerde massa die er boven op staat zullen nooit een harmonisch en bonsai esthetisch geheel vormen.

Iedereen die het daar niet mee eens is daag ik uit om een virtual te maken om met de bestaande groei en hoofd gestel een bonsai neer te zetten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sabine van de Ven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer uitgraven? 9 jaren 1 week geleden #38615

  • Sabine van de Ven
  • Sabine van de Ven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 26
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewl rravenho. Ik twijfelde zelf al om dezelfde reden. In eerste instantie dacht ik dat de plant gewoon een aparte groei had. Toen ik terugging om foto's te maken, kreeg ik echter het idee dat de plant ooit recht afgezaagd was.
Op zich vind ik het wel een aardige plant, maar misschien is het beter als ik hem met rust laat en lekker tuinplant laat zijn. Een jonge plant verliezen vind ik toch iets minder erg dan zo'n oudje.
Leatherback zei ook nog dat dit geen gemakkelijke jongens zijn, dus misschien kies ik beter een jonge plant. Thanks :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

wanneer uitgraven? 9 jaren 4 dagen geleden #38686

  • Rennie
  • Rennie's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 303
  • Ontvangen bedankjes 46
rravenho legt de lat voor geschikt startermateriaal vaak erg hoog maar ik sluit me daar wel bij aan dit keer. Idd die onnatuurlijke 'top' en ontzettend veel lange dunne takken. Daardoor zou je moeten beginnen met veul snoeien en hopen dat je op juiste plekken backbudding krijgt maar dat valt mij tot op heden vies tegen hier ondanks al 3 seizoenen loof terugsnoeien. Dit jaar ga ik wat meer dikke takken verwijderen om te kijken of dat wat uithaalt. Mik ze alleen niet weg; dan maar geen bonsai :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren