In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Grove den (indentificatie?) 9 jaren 3 dagen geleden #39321

  • MarkMulder
  • MarkMulder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0

Alex Waeytens schreef : akkoord met Auk
als je je bonsai vanaf zaailing in een pot gaat houden zal hij binnen 20 jaar nog maar 1cm dik zijn..
ik heb onlangs een larix gezien die vanaf zaailing in een pot opgekweekt was.. deze was even dik als een zaailing die 2-3 jaar in volle grond zou staan..

je eerste zin zegt heel veel..
je wil is er wel, maar je vliegt er toch nog onbezonnen in door een zaailing in potgrond binnen te zetten.. dit zijn meteen 3 fouten die je niet zou maken indien je eerst wat meer info zou zoeken op het internet of door een bonsai boek aan te schaffen..


Had alles nog buitenstaan maar dacht heb die den nu 2 keer verplaatst dus dacht ff lief te zijn om m beschut maar wel op t zuiden neer te zetten maar binnen is inderdaad veel te droog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove den (indentificatie?) 9 jaren 3 dagen geleden #39323

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
eigenlijk kan je best beginnen met soorten als Juniperus (jeneverbes) of Ulmus P. (kleinbladige iep)
dit zijn heel sterke soorten die heel vergevingsgezind zijn.. en waar je even goed heel mooi resultaat mee kan bereiken

als je met alle 2 begint doe je meteen ervaring op met zowel naaldbomen als met loofbomen..

Meidoorn is ook een heel sterke soort die ook nog eens bloemen geeft

exotische bomen zijn in ons klimaat iets moeilijker omdat je ze dan binnen moet houden, en voor sommige heb je naast warmte ook nog eens het juiste licht en luchtvochtigheid nodig..

best eerst leren stappen voor je wil lopen.. en uiteindelijk zal je wel vanzelf merken dat je even veel voldoening en resultaat kan/zal halen uit inheemse soorten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove den (indentificatie?) 9 jaren 3 dagen geleden #39325

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

MarkMulder schreef : Hebben jullie trouwens ervaring met meer exotische bomen? Zoals drakenbloed of de wierrookboom? Zien er volgroeid uit als mooie bomen om iets mee te beginnen echter zegt meneer google hier weinig over.


Dracaena wordt wel klein behouden als kamerplant, maar wordt voor zover ik weet niet gebruikt als en is niet geschikt voor bonsai.

Wierrookboom? Is dat Boswellia? Schijnt wel 'ns gedaan te worden - maar dat weet ik ook alleen maar via Google - maar ik vind geen overtuigende voorbeelden. Lijkt me niet zo geschikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove den (indentificatie?) 9 jaren 3 dagen geleden #39333

  • MarkMulder
  • MarkMulder's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 6
  • Ontvangen bedankjes 0
Ja er is idd niks over te vinden. Of k gebruik n verkeerde query. Het geeft wel n extra dimensie omdat t juist niet of amper gedaan word maar k moet zeggen van de boompjes die ik gezien heb tjonge dat zijn best kunstwerken. Lijkt me een leuke uitdaging als gevorderde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Grove den (indentificatie?) 9 jaren 2 dagen geleden #39337

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

MarkMulder schreef : Het geeft wel n extra dimensie omdat t juist niet of amper gedaan word


Als het niet of amper gedaan wordt, dan is daarvoor een reden. Zo zul je geen Raffia Regalis als bonsai tegenkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Auk.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts