In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Zoeken van een bonsai boompje 8 jaren 11 maanden geleden #40046

  • Richard Baas
  • Richard Baas's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 233
  • Ontvangen bedankjes 47

leatherback schreef :
Overigens heb ik al enkele jaren een bougainville, en die doet het geweldig. Ik meot alleen continue de bloemen & schutbladeren er uit halen, anders bloeit hij continue. Ik heb nauwelijks last van bladval in de winter.


Hoi LB,
Even een vraag, staat die dan altijd binnen? Of alleen in de winter?

Gr, Richard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zoeken van een bonsai boompje 8 jaren 11 maanden geleden #40048

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
de vraag was inderdaad niet of een pro die plant binnen kon houden.. maar mijn argument was tegen iemand die beweert dat het helemaal niet kan omdat hij er persoonlijk slechte ervaringen mee heeft..

daarom dat ik ook die link gegeven had, omdat daar op die pagina verschillende soorten staan die binnen KUNNEN, en er staat meteen ook info bij over het hoe en wat, en wat de vereisten zijn en wat de problemen kunnen zijn..

een ficus is natuurlijk de meest harde plant die tegen redelijk wat tegen kan in vergelijking met de andere, dat is waar, en zeker ook wel aan te raden voor een eerste binnenplant.. maar afhankelijk wat de vraagsteller kan zetten (hoeveelheid licht, temperatuur, luchtvochtigheid) kan hij zelf nog kiezen..
als je een appartement hebt met heel veel tapijt is de lucht veel droger dan ergens waar parket of tegels liggen.. dus dan moet je al geen soort kiezen die een hogere luchtvochtigheid nodig heeft..

waar ik vroeger woonde kon ik zelfs bijna geen ficus houden omdat er te weinig licht was en te droge lucht..

Jelle, hou jij je bougainvillaea het hele jaar buiten of binnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zoeken van een bonsai boompje 8 jaren 11 maanden geleden #40055

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Richard Baas schreef : Even een vraag, staat die dan altijd binnen? Of alleen in de winter?


Deze staat sinds 3 weken weer buiten op het terras. Zoals AL onze kamerplanten. Op het moment dat de echte vorstrisico's geweken zijn, spenderen we een middag om alle planten die niet vastgegroeid zijn aan bv dakbalken, naar buiten te zetten.

Overigens: De plant zelf heb ik al eens gepost, enkele berichten in dit draadje:
www.bonsaiempire.nl/forum/nieuws-en-even...ag-10-maart?start=20

Het wordt geen bonsai meer trouwens. Mijn vrouw vind de plant wel leuk, en hij staat nu in een 20 liter container.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Richard Baas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zoeken van een bonsai boompje 8 jaren 11 maanden geleden #40059

  • DiesBajema
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 29

leatherback schreef : Niet zo'n nuttige discussie dit.


Daar ben ik het achteraf gezien wel mee eens, ik moet nog leren om echt bij de vraag te blijven en niet te reageren op in feite oftoppic geneuzel want daar maak ik het alleen maar groter mee, sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren