In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Introductie en identificatie 8 jaren 10 maanden geleden #40626

  • DaxPegels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Bonsai keizerrijk!

Allereerst ook ik wil mij even voorstellen. Ik ben Dax 29 jaar en geen vreemde van bonsai bomen. Ik heb er al meerdere gehad. Een aantal heb ik aan bonsai tuinen gegeven omdat ik langere tijd ging reizen. Helaas is mijn laatst, het was een gigantische boom (volgens mij een Acer) en toen ik dacht ik ga maar kort weg mijn buurman kan er wel voor zorgen. Is die doodgegaan helaas. Het enige wat daar nog van over is, is de mooie grote schaal.

Maar goed wij reizen terug naar het heden. Ik had nog een gift bon over en daar kon ik een bonsai van nemen. Nu ben ik nooit zo'n fan van dit soort diensten, maar wilde het toch proberen. Echter toen de boom binnenkwam wist ik weer waarom ik het normaal niet doe. De grond was droog en dor en er zat haas geen voeding meer in. Ik besloot toen de aarde te verversen en de wortels te snoeien. Dat is volgens mij prima gelukt. Tot ik de laatste twee weken merkte dat de kleine blaadjes allemaal uitstierven en er nu dus vooral veel minder, maar grote bladeren voor terug komen.

Hoe kan ik dat het beste oplossen? En boom is het precies ( zoals ik zei het is alweer een tijdje geleden)Ik las ooit in een boek dat j dan de bladeren door midden moest snoeien. Heb dat nu bij twee gedaan.. Maar ik weet natuurlijk helemaal niet of dat goed is.. vandaar mijn vraag. Alvast bedankt!

Hieronder wat foto's van de boom.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.


Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Introductie en identificatie 8 jaren 10 maanden geleden #40627

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Welkom
Je hebt een Carmona,
www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/carmona
Vermoedelijk heb je een nogal zware ingreep op je boom gedaan.
Met een goede verzorging kan dat wel in orde komen. Over de grootte van de bladeren hoef je u geen zorgen te maken. Het blad van Carmona is niet onevenredig groot.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DaxPegels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Introductie en identificatie 8 jaren 10 maanden geleden #40633

  • DaxPegels
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankje!

En ja het was allicht wat zwaar, Maar ik heb alles tot op in de details gevolgd. Hij heeft twee maanden uit de directe zon gestaan zoals voorgesteld was en ik hou nu zeker in deze warme dagen de droogte van de aarde goed in de gaten en verstuif af en toe wat water over de bladeren.

Ik zal naar je linkje kijken voor verder verzorging. Als jij of een ander nog tips heeft kom maar op!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts