In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Pre Bonsai, maar ken naam niet 8 jaren 8 maanden geleden #41348

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Substraat discussie ... ook wel bekend als: loopgravenoorlog discussie :dry: . Er zijn een paar basis beginselen, de rest is eigen interpetatie.
Discussie gesloten.

Pre Bonsai, maar ken naam niet 8 jaren 8 maanden geleden #41351

  • DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1669
  • Ontvangen bedankjes 504
Inderdaad Tom, wat goed bij je werkt gebruik je gewoon verder maar de Akadama mythe ben ik reeds ontgroeid ;)
Kan inderdaad prima gebruikt worden maar zonder gaat het ook.

In Japan gebruiken ze deze aarde (klei korrel) omdat ze met een zeer hoog vochtigheidsgraad zitten in combinatie met warmte en bij bepaalde jaargetijden veel regenval.

Maar vooral gebruiken wat goed voor jou is en verder niet te hard focussen op alle "magische mengsels"...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterVanC
Discussie gesloten.

Pre Bonsai, maar ken naam niet 8 jaren 8 maanden geleden #41374

  • DiesBajema
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 29
Jammer dat hier niet op een gezonde manier over alles wat met bonsai te maken heeft gesproken kan worden en er soms voor de weg van de minste weerstand wordt gekozen. Maar goed genoeg hierover ik denk dat ik het wel begrepen heb, van mij zullen jullie geen last meer hebben.
Discussie gesloten.

Pre Bonsai, maar ken naam niet 8 jaren 8 maanden geleden #41410

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88

leatherback schreef :

JanHendriks schreef : Door onderwerpen die sommigen niet aan staan en mensen die daar kritisch over zijn maar te gaan bannen doe je de geloofwaardigheid van deze site toch wel een beetje geweld aan naar mijn mening. Je kunt je dan gaan afvragen wat de waarde van de hier gegeven adviezen is als niet alles benoemd kan worden.


Dat is denk ik een discussie die je met de beheerder aan zal moeten gaan. Gelukkig ben ik dat niet, want in eht verleden zijn er een boel vervelende uitwisselingen geweest op het forum. En het ENIGE wat ik wou doen, was daar even voor waarschuwen. Maar goed. Dan ben je meteen aan eht zeuren, blijkbaar. Genoeg wat mij betreft. Ik stap uit dit draadke.


begrijpelijk.. ik moei me ook niet meer in discussies over substraten.. ik weet uit ervaring dat het een onbegonnen werk is hier, aangezien iedereen zijn eigen ervaring als enige juiste wil verdedigen..
het is een onderwerp dat hier altijd zal blijven langskomen, maar ook eentje waar jammer genoeg meer en meer ervaren mensen zich uit zullen weghouden..
Discussie gesloten.

Pre Bonsai, maar ken naam niet 8 jaren 8 maanden geleden #41433

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
Beste allemaal,
Dit topic is voldoende offtopic gegaan. Gesloten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PeterVanC
Discussie gesloten.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren