In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Met bonsai de winter in 8 jaren 5 maanden geleden #43060

  • SimonSurmont
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey iedereen,

Ik heb wat vragen betreffende mijn Chinese elm goed en wel de winter door te krijgen.
Hopelijk kunnen jullie me goede raad geven. ik zal dit zo gestructureerd mogelijk proberen doen.

1) Mijn boompje staat nu heel de tijd buiten. Is het normaal dat ie nog steeds blaadjes heeft? Sommige worden wel geel, en vallen af. Maar er staat nog veel loof op. Vorige jaar was hij helemaal "kaal" tegen einde december.

2) Ik heb gelezen bij vries-temperaturen, binnen zetten in onverwarmde ruimte. Of bedekken met noppenfolie. Dat bedekken, is dat enkel de wortels? Of de gehele boom? Wat raden jullie aan?

3) De bodem is nu bedekt met een laag mos, moet ik dit verwijderen? Of mag dit gewoon zo blijven?

4) Ik ben van plan, na de winter mijn bonsai te verpotten (de grond is helemaal uitgeput). Wanneer kan ik volgens jullie dan best wat grove snoei werken doen?

5) Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden deze winter?


Alvast bedankt voor jullie respons!

Mvg,
Simon









Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met bonsai de winter in 8 jaren 5 maanden geleden #43062

  • megabon
  • megabon's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 417
  • Ontvangen bedankjes 73
bij hevige vrieskou zou ik hem niet buiten laten staan ik ben er een verloren :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Met bonsai de winter in 8 jaren 5 maanden geleden #43068

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

SimonSurmont schreef : 1) Mijn boompje staat nu heel de tijd buiten. Is het normaal dat ie nog steeds blaadjes heeft? Sommige worden wel geel, en vallen af. Maar er staat nog veel loof op. Vorige jaar was hij helemaal "kaal" tegen einde december.

2) Ik heb gelezen bij vries-temperaturen, binnen zetten in onverwarmde ruimte. Of bedekken met noppenfolie. Dat bedekken, is dat enkel de wortels? Of de gehele boom? Wat raden jullie aan?

3) De bodem is nu bedekt met een laag mos, moet ik dit verwijderen? Of mag dit gewoon zo blijven?

4) Ik ben van plan, na de winter mijn bonsai te verpotten (de grond is helemaal uitgeput). Wanneer kan ik volgens jullie dan best wat grove snoei werken doen?

5) Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden deze winter?

1. Ja. Deze planten laten pas bij zwaarder weer het blad vallen. Bij mij zit de groei er zelfs nog in
2. Ik ga die van mij als het echt gaat vriezen in een buitenhuisjes zetten. Uit de wind & uit de piek kou 's nachts.
3. Ik zou er geen mos op willen; Daar gaan beesten in wonen & het comopsteren van de bast
4. De grond uitgeput? Je moet je plant bemesten Mijn substraat bevat van zichzelf zowies geen voedingsstoffen. Deze planten kan je bijna altijd snoeien voor zover ik weet.
5. Niet te veel rommelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts