In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke indoor bonsai? 8 jaren 4 maanden geleden #43389

  • NiekRuumpol
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

Voor mijn neef wil ik graag een beginners bonsai aanschaffen (indoor). Hij heeft er al eens een gehad, maar deze is toen doodgegaan. Dit komt vermoedelijk door tocht, hij had hem namelijk op zijn slaapkamer staan waar het wel eens kan tochten omdat deze niet denderend groot is.

Ik weet dat ze er niet goed tegen kunnen, maar zijn er soorten die hier meer weerstand tegen hebben dan anderen? Zo ja, welke? Hij is altijd erg geinteresseerd geweest in het houden van een bonsai dus het zou mooi zijn als er een soort is die hij kan houden.

Groeten,
Niek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke indoor bonsai? 8 jaren 4 maanden geleden #43391

  • boom
  • boom's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 147
  • Ontvangen bedankjes 10
persoonlijk zou ik gaan voor een ulmus

deze doen het goed binnen maar buiten is natuurlijk beter

fiscus en carmona zijn meer tropische planten en daar zit juist het probleem bij temperatuur en luchtvochtigheid
deze worden veel verkocht als binnen (bonsai)

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke indoor bonsai? 8 jaren 4 maanden geleden #43403

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Hm.. Bomen binnen houden is veel lastiger dan buiten. Logisch, want planten horen nu immers buiten. Van de soorten die je wel binnen in leven kan houden, is de ficus het makkelijkste in leven te houden. Echter, die is lastig te vinden in een realistische styaat voro bonsai (Let op: Wat ikea en de gemiddelde tuincentra op de planken hebben staan, wordt door mensen die serieus zijn in de hobbie, niet als bonsai gezien).

In het kort:
- Er zijn weinig planten geschikt voor bonsai, binnen. Hierbij is ficus de sterkste
- Er zijn niet veel goede plekken om bonsai te kopen (Lodder, bonsai.de zijn voorbeelden waar je wel wat kan krijgen)
- Goed materiaal is duur; Slecht materiaal vergt kennis en kunde om er wat moois van te maken

Om te beginnen: Koop een leuke ficus bij lodder oid. Neem je neefje mee, om daar een middag rond te lopen, en geef hem een budget, laat hem zelf iets uitzoeken. (Of, als je in Januari echt wat leuks wilt doen, ga met hem naar Noelanders Trophy; Ik denk dat je daar geen geschikte plant voor binnen gaat vinden, maar het is GEWELDIG om daar een keer rond te lopen).

Ik wete niet of dit help.. :dry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke indoor bonsai? 8 jaren 4 maanden geleden #43431

  • NiekRuumpol
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de hulp allemaal.
Ik heb een ficus aangeschaft voor mijn neef die vandaag ook is binnen gekomen (zie foto).
Voor nu heb ik deze een plekje gegeven in de huiskamer.

Helaas kan ik Noelanders Trophy of Lodder zelf niet bezoeken omdat het simpelweg te ver weg ligt.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts