In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

zanthoxylum beecheyanum (pepper bonsai) Hulp nodig 8 jaren 3 maanden geleden #44825

  • WillieHegmans
  • WillieHegmans's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 1
Even een kleine update. Ik heb de bonsai verhuist naar het raam, waar hij het beter lijkt te doen. De bladuitval is een stuk minder en de takken hangen ook niet meer slap. Echter ik heb wel nog enkele lange uitschieters zoals op foto 4 waar ik een hele lange uitschieters heb zonder blad, komt hier nog blad aan naar verloop van tijd of kan ik die beter afknippen en zo ja, moet ik die dan terug knippen tot op de tak?

Daarnaast heb ik ook een vraag m.b.t. het voeden van de plant. Ik gebruik zo'n Pokon flesje met bonsai voeding van de Intratuin. Op dat flesje staat dat ik het elke week moet gebruiken. Op een internet guide die betrekking heeft op mijn bonsai staat dat ik het een keer per 2 weken moet doen tijdens het groei seizoen. Vervolgens bekijk ik een youtube video over mijn boom waarin de man die hem verzorgd zegt dat je het 1 keer in de maand moet doen. Deze man die 1 keer in de maand zegt gebruikt wel van die mestblokjes in plaats van vloeibare mest. Iemand enige suggesties?

Dan nog een laatste vraag ik zie dat er ook e-book verkocht wordt op deze site weet iemand of daar toevallig meer informatie instaat over de zanthoxylum beecheyanum?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zanthoxylum beecheyanum (pepper bonsai) Hulp nodig 8 jaren 2 maanden geleden #45068

  • KobusKoops
  • KobusKoops's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 594
  • Ontvangen bedankjes 133
Kijk hier op google, NL en engels talig: klik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zanthoxylum beecheyanum (pepper bonsai) Hulp nodig 8 jaren 2 maanden geleden #45126

  • WillieHegmans
  • WillieHegmans's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 1
Dat heb ik dus gedaan ik heb ongeveer de eerste 10 pagina's aan websites doorgelezen, maar dat is dus juist heel het probleem. Ik vraag wat is nu wijsheid. Omdat ik zoveel pagina's aan tekst al heb gelezen weet ik dus niet welke informatie ik moet geloven. Vandaar de vragen die ik gesteld heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

zanthoxylum beecheyanum (pepper bonsai) Hulp nodig 8 jaren 2 maanden geleden #45128

  • Tom vinken
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 185
  • Ontvangen bedankjes 49
Vloeibaar 1 maal per week
Vaste mest om de 2 maand vervangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WillieHegmans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts