In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Malus vraag 8 jaren 3 maanden geleden #44157

  • Tom81
  • Tom81's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 752
  • Ontvangen bedankjes 139
Ik wil aankomend voor voorjaar wat meer aan de gang met o.a. bloeiende bomen. Nu had ik het volgende idee gevat en hieruit komt ook mijn vraag.

Appels, malussen worden veel verkocht in tuincetra etc etc. Vaak zijn dit hoogstammetje al dan niet ge-ent. Als ik een dergerlijke boompje zou kopen en deze zou afzetten op de rode lijn (zie fotobijlage) wat zijn dan de kansen dat hij überhaupt nog levensvatbaar cq. uitloopt?

Ik wil graag richting shohin grootte toe werken.

Groet,
Tom

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus vraag 8 jaren 3 maanden geleden #44161

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Halfstam??
Dan is de ent bij de vertakkingen bovenaan,volgens mij zal die wel uitlopen onderaan, maar das dab een recht stukje he...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus vraag 8 jaren 3 maanden geleden #44162

  • cetinel
  • cetinel's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1600
  • Ontvangen bedankjes 118
Halfstam??
Dan is de ent bij de vertakkingen bovenaan,volgens mij zal die wel uitlopen onderaan, maar das dan een recht stukje he...
Overigens zijn de meeste fruitboompjes in tuincentra laagstammen,zowiezo allemaal geént

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus vraag 8 jaren 3 maanden geleden #44168

  • Alex Waeytens
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 403
  • Ontvangen bedankjes 88
hoeveel kost zo'n boompje? + al het werk je er zal insteken en de jaren dat het zal duren voor je iets van resultaat hebt?

bij Ginkgo in Laarne heb je voor 80€ al een shohin starter malus, speciale variant met kleine appeltjes..

persoonlijk zou ik het 2de overwegen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Malus vraag 8 jaren 3 maanden geleden #44173

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Een plant die een entpleek heeft is over het algemeen een plant welke omwille van de kwaliteit van de wortels een onderstam heeft, en omwille van de bloemen/vuchten/ziektebestendigheid een geente top heeft.

Inkorten tot onder de ent geeft je, als je geluk hebt, uitlook van de onderstam. Normaal gesproken wel, maar de onderstammen zijn vaak wel tegen uitlopen behandeld. De onderstam heeft nniet de kwaliteiten die je in de ent ziet.

Malus groeit als een trein. een paar jaar in de grond geeft je een stam dikker dan wat je daar nu hebt. Misschien kan je beter een mooie malus marcotteren, danwel stekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren