In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Visie op toekomstige selectie en Plan van aanpak 8 jaren 2 maanden geleden #45403

  • petermelenhorst
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb eigenijk 2 vragen, maar ik heb ze in twee afzondelijke onderwerpen gepost, omdat ze niets met elkaar te maken hebben.

Ik ben nu een tijdje veel aan het lezen over "Bonsai". Veel youtube bekeken, een boek gekocht en veel forums bekeken. Nu wil ik de komende weken enkele Bonsai's of pre bonsaiś kopen.

Graag wil ik weten als dit de bomen zijn om het vak beter te leren kennen en als dit dus verstandige keuześ zijn?

1. Starterpakket Picea abies

Ik heb nog geen tangen. Kan ik als beginner dit ook nog met een snoeischaar en een gewone schaar doen?

2. Een 3 jarige beuk opkweken tot een bonsai:

www.tuinkrant.com/artikel/bonsai-maak-ik...erde-snoeitechnieken

Werkt deze methode? En krijg ik hierdoor een dikke stam en een kleinere bovenkant?

3. De Jeneverbes.

1ste jaar: Snoeien van takken en wortels (In volle grond zetten)
2de jaar: Bedraden en in een pot zetten.

4. ????

Ik zoek een beginnersbonsai die ik in de Shakkan stijl kan maken. Welke boom leent zich daarvoor en kost niet meer dan 30 euro?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Visie op toekomstige selectie en Plan van aanpak 8 jaren 2 maanden geleden #45419

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Als eerste: koop een concaaftang, wondpasta en verschillende maten draad.
Ten tweede: een beuk schiet niet op, ga naar een boomkweker en koop bijvoorbeeld een iep, die groeit lekker hard en kan snel verdikken. Ik zie nu dat die ook genoemd wordt in jouw aangewezen artikel.
Ten derde: dat werkt niet na een jaar, maar meer na een veelvoud daarvan.
Ten vierde: ik noemde het al een beetje: ga naar een 'ouderwets' tuincentrum of boomkweker, en ga daar lekker struinen, zeker in de uithoeken en achterafjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Visie op toekomstige selectie en Plan van aanpak 8 jaren 2 maanden geleden #45423

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Naast wat Marco aan aangeeft.. Wordt lid van een vereniging. De meeste verenigingen bieden de mogelijkheden om een of twee avonden mee te kijken. Het risico dat je nu zaken koopt waar je eigenlijk niets mee kan, is ongeveer 100%. Je weet immers niet waar je op moet letten, noch hoe het toekomsttraject er uit ziet.

En via een vereniging kan je vaak makkelijk aan een paar planten komen. Daarnaast bieden de meeste verenigingen ook beginnerscursussesn aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren