In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46645

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4725
  • Ontvangen bedankjes 1166

Trap schreef : Staat hij al lang binnen?


Hij stond binnen waar ik hem kocht, ik heb hem van midden februari en met de nachtvorst dan durfde ik hem niet buiten zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46647

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Tom Haest schreef :

Trap schreef : Staat hij al lang binnen?


Hij stond binnen waar ik hem kocht, ik heb hem van midden februari en met de nachtvorst dan durfde ik hem niet buiten zetten.


tja het is gewoon een buitenboom dat betekent dat ze binnen doodgaan! Niet verwonderlijk dat hij er dan slecht uitziet! Nu naar buiten dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46648

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Tom Haest schreef : Hoe gaat het ondertussen met uw stekjes van de ficus?

Ik heb ze gisteren uit het water gehaald en in een otje gezet, in de hoop dat ze dan gaan wortelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46651

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Binnen waar je hem kocht? Was dit binnen als in een koude kas? idd je boom zo vlug mogelijk (NU) naar buiten zetten. Warm genoeg allesinds. Ik zou hem wel nog donderdag en vrijdagnacht even naar binnen halen in een garage of tuinhuis. Heb al enkele planten verloren aan temperatuurverschillen van meer dan 15 graden (en voorspellen maar 3 graden). Maar eens hier voorbij buiten laten zelfs al vriest het(natuurlijk geen min 15) B)!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46659

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939
ziet er idd niet best uit
dit is die acer van jè andere topic zeker die al in februari in het blad stond ?

staat hij in een verwarmde ruimte ?
zo ja misschien eerst 2 tot 3 dagen in een wat koelere ruimte en dan daarna de stap naar buiten maken om het temperatuur verschil wat kleiner te maken?
en buiten hem eventueel wel beschermen tegen de regen zodat hij niet te nat blijft ?

success ermee hoop dat het goed komt !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46662

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Aja dat boompje! Het boompje is van zijn melk :P Hij staat in blad en denkt dat het volop zomer is! Gewoon snel naar buiten en grond niet te nat (onder een afdakje voor de regen), uit de wind, niet bemesten en niet bedraden. Ik zou zelf aangetaste bladeren snoeien. En dan zien wat het doet van de zomer, post hier dan nog eens een foto van de volledige boom. De vochtige lucht zou je boom goed moeten doen. Ook de koude zal als het eventueel een schimmel is, die wat terugdringen! En houd het boompje ook uit de zon. Want planten gebruiken zonlicht om suikers aan te maken, schimmels voeden zich met suikers die ze ontrekken uit de plant. Minder suiker, minder voeding voor de schimmel. De boom volledig in rust zetten. Volgens mij staat dit boompje volgend jaar weer op en top!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46664

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4725
  • Ontvangen bedankjes 1166

Trap schreef : Binnen waar je hem kocht? Was dit binnen als in een koude kas? idd je boom zo vlug mogelijk (NU) naar buiten zetten. Warm genoeg allesinds. Ik zou hem wel nog donderdag en vrijdagnacht even naar binnen halen in een garage of tuinhuis. Heb al enkele planten verloren aan temperatuurverschillen van meer dan 15 graden (en voorspellen maar 3 graden). Maar eens hier voorbij buiten laten zelfs al vriest het(natuurlijk geen min 15) B)!


Ja, het was inderdaad een koude kas, ik heb hem bij gingko in laarne gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46665

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4725
  • Ontvangen bedankjes 1166

dennisfranx schreef : ziet er idd niet best uit
dit is die acer van jè andere topic zeker die al in februari in het blad stond ?

staat hij in een verwarmde ruimte ?
zo ja misschien eerst 2 tot 3 dagen in een wat koelere ruimte en dan daarna de stap naar buiten maken om het temperatuur verschil wat kleiner te maken?
en buiten hem eventueel wel beschermen tegen de regen zodat hij niet te nat blijft ?

success ermee hoop dat het goed komt !


Ja, das inderdaad dezelfde.
Neen de ruimte is niet verwarmd, hij staat in een kamer met bijna de hele dag het raam open op kipstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46666

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4725
  • Ontvangen bedankjes 1166

Trap schreef : Aja dat boompje! Het boompje is van zijn melk :P Hij staat in blad en denkt dat het volop zomer is! Gewoon snel naar buiten en grond niet te nat (onder een afdakje voor de regen), uit de wind, niet bemesten en niet bedraden. Ik zou zelf aangetaste bladeren snoeien. En dan zien wat het doet van de zomer, post hier dan nog eens een foto van de volledige boom. De vochtige lucht zou je boom goed moeten doen. Ook de koude zal als het eventueel een schimmel is, die wat terugdringen! En houd het boompje ook uit de zon. Want planten gebruiken zonlicht om suikers aan te maken, schimmels voeden zich met suikers die ze ontrekken uit de plant. Minder suiker, minder voeding voor de schimmel. De boom volledig in rust zetten. Volgens mij staat dit boompje volgend jaar weer op en top!


Vanavond als ik thuis kom is het het eerste wat ik doe. Boompje buiten zetten. Slechte blaadjes eraf en dan hopen dat het goed komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

acer palmatum 8 jaren 1 maand geleden #46728

  • Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 522
  • Ontvangen bedankjes 85
Mijn acer staat altijd gewoon buiten.
Niks afdekken en geen bescherming en de knoppen staan nu redelijk op springen.

Nelis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts