In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46846

  • SusannaKieboom
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier:-). Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een bonsaiboompje gegeven, dit was 25 januari dit jaar. Hij is
gekocht bij de intratuin en was verder geen info bij. Nu wil ik graag weten wat voor soort boompje we eigenlijk hebben, na het lezen van de info denk ik een Ficus, maar zeker weten doe ik t niet... Het boompje begint nu namelijk gele blaadjes te krijgen en blad te verliezen dus ben bang dat we wat fout doen:-O.... O goed om te weten is dat op deze foto we hem net hadden en dus nog mooie groene blaadjes heeft;-)


Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by SusannaKieboom.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46847

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718
Is een ficus inderdaad. Die laten nog wel eens wat blad vallen als ze op een andere plek worden gezet.

De mijne staat de hele zomer buiten. Dat vinden ze het fijnst. Binnen moet je opletten dat hij niet op de tocht staat en dat je regelmatig nevelt... en veel licht natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by marcellucas.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46851

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef : Is een ficus inderdaad. Die laten nog wel eens wat blad vallen als ze op een andere plek worden gezet.

De mijne staat de hele zomer buiten. Dat vinden ze het fijnst. Binnen moet je opletten dat hij niet op de tocht staat en dat je regelmatig nevelt... en veel licht natuurlijk


Staat hij de hele dag in de volle zon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46852

  • marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2543
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef :

marcellucas schreef : Is een ficus inderdaad. Die laten nog wel eens wat blad vallen als ze op een andere plek worden gezet.

De mijne staat de hele zomer buiten. Dat vinden ze het fijnst. Binnen moet je opletten dat hij niet op de tocht staat en dat je regelmatig nevelt... en veel licht natuurlijk


Staat hij de hele dag in de volle zon?


nee, maar een paar uur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46865

  • SusannaKieboom
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Oke dankjulliewel! Dus regelmatig nevelen en veel licht/zon! Dat hij nu veel geel blad heeft dat eraf valt is dus niet erg??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46866

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272
Heb ook op 2 ficussen gele bladeren en bladval gehad toen ik ze kocht. Ze staan in een hoek waar het niet tocht en dichtbij twee ramen. Heb een ficus op de vensterbank 5 uur volle zon per dag, een op een andere vensterbank 2 uur volle zon en één die geen direct zonlicht krijgt maar net naast het raam op een kastje staat (de boom die het meest groeit is wel met 5 uur volle zon). Nevelen doe ik niet maar de luchtvochtigheid in huis is 60%, als dat lager is zou ik wel eens nevelen. Hou je hem binnen en is er een regenbui haal hem dan maar even naar buiten, dit doe ik ook (goed om spint te voorkomen en ook goed voor de boom). Maar over het algemeen nog een taaie plant. Veel plezier ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46867

  • Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1263
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

Trap schreef :

marcellucas schreef : Is een ficus inderdaad. Die laten nog wel eens wat blad vallen als ze op een andere plek worden gezet.

De mijne staat de hele zomer buiten. Dat vinden ze het fijnst. Binnen moet je opletten dat hij niet op de tocht staat en dat je regelmatig nevelt... en veel licht natuurlijk


Staat hij de hele dag in de volle zon?


nee, maar een paar uur


Had eens een in de zon gezet voor een volledige dag, bladeren werden paars. Wss had ik hem best wat laten wennen aan de zon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Graag indentificatie van ons bonsaiboompje en tips 8 jaren 1 maand geleden #46897

  • Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 277
  • Ontvangen bedankjes 78
Misschien dat het er aan ligt welke soort het is, dat de ene meer zon kan hebben dan de andere.
De Ficus van mij staat binnen op de vensterbank in de zon tot in de namiddag.
Buiten mag hij de eerste week wennen in de half schaduw, en dan in de volle zon.
Dit is nu al een paar jaar goed gegaan dus blijf ik er mee doorgaan.
Nevelen doe ik zelden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts