In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai Crassula? verwelkt.. 6 jaren 1 maand geleden #72727

  • dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3951
  • Ontvangen bedankjes 939

Teun1 schreef : Kijk, dat zijn klare woorden!
Ontzettend bedankt voor de uitleg, het is een stuk meer helder nu. Blijkbaar heb ik dan toch enkele bonsai in mijn bezit, en nog meer pre-bonsai.

Ik vind alleen zelf dat een boom niet altijd hoeft te lijken op de natuurlijke variant. Kijken we bijvoorbeeld naar Dennen, dan zien we vaak (in 95% van de gevallen) dat het rechtopstaande palen zijn met een gekronkelde kerstboom bovenin. Liever zie ik dat ze daar wat van afwijken en een eigen karakter krijgen. Dat ligt wel enigszins in lijn met wat hier gezegd wordt.


De dennen die als bonsai gestyled worden zijn afgeleid van de overige 5% :p
dennen die in de bergen groeien die het zwaar hebben of hebben gehad :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai Crassula? verwelkt.. 6 jaren 1 maand geleden #72728

  • Orlando
  • Orlando's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 392
  • Ontvangen bedankjes 138

Teun1 schreef : Kijk, dat zijn klare woorden!
Ontzettend bedankt voor de uitleg, het is een stuk meer helder nu. Blijkbaar heb ik dan toch enkele bonsai in mijn bezit, en nog meer pre-bonsai.

Ik vind alleen zelf dat een boom niet altijd hoeft te lijken op de natuurlijke variant. Kijken we bijvoorbeeld naar Dennen, dan zien we vaak (in 95% van de gevallen) dat het rechtopstaande palen zijn met een gekronkelde kerstboom bovenin. Liever zie ik dat ze daar wat van afwijken en een eigen karakter krijgen. Dat ligt wel enigszins in lijn met wat hier gezegd wordt.


Als je dennen echt hoog in de bergen ziet of (die) groeien onder barre omstandigheden, is het tegenovergesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts