In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Opkweken in volle grond 6 jaren 1 maand geleden #73300

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

Marco buijsman schreef : Goed bezig Tom! Het is altijd erg leuk om zelf materiaal op te kweken op deze manier. Het zijn wel lange termijn projecten, maar de voldoening die je ervan krijgt als het uiteindelijk (redelijk) lukt zijn des te groter! Lekker experimenteren dus! Je eerste stappen zijn goed in ieder geval. Alleen zou ik de planken minder groot maken, want boven de plank zal t toch wat natter worden en het gaat namelijk alleen om een platte nebari te krijgen. Ik zou ook bovenop de wortels een grover mengsel gooien.


Bedankt, marco.
Met de lange termijn zit ik niet zo mee in. Ik heb bomen genoeg waar er wel aan gewerkt kan worden. En ik ben van plan om 100 jaar te worden. :dry:
De planken zijn enkel bij de grotere boompje iets groter, bij de kleinere zijn de planken ook kleiner.
Ik zal volgend jaar wel eens ene eruit halen om te zien wat het geeft.

Als er inderdaad enkele mooie en goeie bomen worden ben ik content, van de rest zal ik in ieder geval iets geleerd hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opkweken in volle grond 6 jaren 1 maand geleden #73307

  • DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 331
  • Ontvangen bedankjes 82
Tom,
Denk er aan om bij zaailingen waar dat nog kan iets beweging zo laag mogelijk in de stammetjes te maken.Lukt t niet meer met een draadje, plant de zaailing dan schuin, dan kan je beweging maken door na een paar jaar groei vlak boven de grond te snoeien.
Ik heb nog nooit een plank onder de zaailingen gehad. Als je regelmatig de wortels afsteekt, en om de paar jaar de boom uit graaft, komt die goede wortelvoet vanzelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Opkweken in volle grond 6 jaren 1 maand geleden #73309

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4722
  • Ontvangen bedankjes 1166

DickVanDreven schreef : Tom,
Denk er aan om bij zaailingen waar dat nog kan iets beweging zo laag mogelijk in de stammetjes te maken.Lukt t niet meer met een draadje, plant de zaailing dan schuin, dan kan je beweging maken door na een paar jaar groei vlak boven de grond te snoeien.
Ik heb nog nooit een plank onder de zaailingen gehad. Als je regelmatig de wortels afsteekt, en om de paar jaar de boom uit graaft, komt die goede wortelvoet vanzelf.


Bij enkele heb ik dat gedaan, andere staan inderdaad schuin.
Sommige wil ik ook wel recht houden om een chokkan of andere een bezem te maken als ze een beetje meewerken.

Ik vond het plankje veel voordelen hebben, dus het ik het nu zo gedaan.
Ergens moet je iets kiezen uit de informatie dat je overal tegenkomt.
Maar bedankt voor de tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts