In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Gaat mijn Juniperus Squamata Meyeri deze ingreep overleven? 2 jaren 11 maanden geleden #91428

  • Jacco
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Afbeelding 1 is het project na het snoeien en opbinden (rechts) en de gewenste ingreep (links)
Afbeelding 2 is het project zoals ik hem gekocht heb.

Gaat de plant dit overleven in verband met de zomer die er aankomt en de hoeveelheid takken die al gesnoeid zijn? Ik heb de plant verpot naar een grotere pot en hierbij de wortels grotendeels met rust gelaten.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Jacco.

Gaat mijn Juniperus Squamata Meyeri deze ingreep overleven? 2 jaren 11 maanden geleden #91429

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
De pot waar deze is stond was groot genoeg voor de juniper om al het loof te voorzien van vocht.
Nu de juniper gesnoeid is, verbruikt deze minder water, waardoor de grond natter blijft.
Heb je gewoon potgrond gebruikt in de nieuwe pot? Dat blijft namelijk al vele malen natter dan de grond waar het boompje in geleverd was.

Ben ook beginner, maar heb gemerkt dat ik te makkelijk wat wegknip, en het een eeuwigheid duurt voordat er wat teruggegroeid is met die dikte van de tak/stam. Dus voordat je nog meer wegsnoeit van het boompje, eens kijken of er andere oplossingen zijn om er wat mee te doen.
Het boompje oogt mij redelijk 2D. Je kan b.v. de stam te splitsen(met een branche splitter), waardoor je de stam wel gebogen krijgt, en in een intressante vorm kan zetten, zodat de boom meer 3D gevoel krijgt. (kan ook aan de foto's liggen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rorror.

Gaat mijn Juniperus Squamata Meyeri deze ingreep overleven? 2 jaren 11 maanden geleden #91433

  • Jacco
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
De pot zelf is aangevuld met potgrond, en het project voelt inderdaad 2D en hoekig aan. Het probleem van geen beweging in de stam kunnen krijgen is hier inderdaad de veroorzaker van. De optie om de stam te splitten kende ik nog niet, bedankt voor de suggestie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gaat mijn Juniperus Squamata Meyeri deze ingreep overleven? 2 jaren 11 maanden geleden #91435

  • Jacco
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
De pot zelf is aangevuld met potgrond, en het project voelt inderdaad 2D en hoekig aan. Het probleem van geen beweging in de stam kunnen krijgen is hier inderdaad de veroorzaker van. De optie om de stam te splitten kende ik nog niet, bedankt voor de suggestie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gaat mijn Juniperus Squamata Meyeri deze ingreep overleven? 2 jaren 11 maanden geleden #91437

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Probleem lijkt me niet de stam. Die is nog prima te buigen. Ik buig regelmatig takken van 5-10cm dikte. De stam van deze kan waarschijnlijk zelfs zonder raffia en met de hand gebogen worden.

Je moet wel fatsoenlijk draad gebruiken. 2 van 5mm zou voldoende moeten zijn. Maar nu is de tijd niet voor zwaar buigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren