In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Veel blad verlies 2 jaren 11 maanden geleden #91497

  • marijn12345
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal!
Ik ben een beginner in de bonsai wereld en vraag mij af wat er met mijn boompje aan de hand is.

De laatste paar weken zijn er erg veel bladeren uitgevallen en heb hem al uit de zon gezet, wat niet heeft geholpen. Hij stond gemiddeld 4 uur per dag in de zon.

Weet iemand wat er aan de hand is, en wat ik zou moeten doen om het boompje weer gezond te krijgen? Het betreft een Sagarethia Theezans.

Met vriendelijke groeten,

Marijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Veel blad verlies 2 jaren 11 maanden geleden #91512

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 801
  • Ontvangen bedankjes 300
In de zon buiten, of in de zon achter het raam binnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Veel blad verlies 2 jaren 11 maanden geleden #91513

  • marijn12345
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hij heeft altijd binnen gestaan achter het raam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Veel blad verlies 2 jaren 11 maanden geleden #91514

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 801
  • Ontvangen bedankjes 300
Ja, dat is het probleem.
Bomen groeien buiten, de soort zal alleen in de winter moeten beschermd worden.
Waarschijnlijk hebben ze jou gezegd dat het een binnenbonsai is, maar dat resulteert in 99% van de gevallen in een dode boom.
Ik lees elke keer datzelfde probleem op dit forum, met bomen die gekocht worden als binnenbonsai.