In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Japanse Esdoorn (Acer palmatum) 2 jaren 11 maanden geleden #91554

  • nobbie
  • nobbie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
Alvast bedankt voor het meedenken en kijken ik probeer 3 foto's van dichtbij te maken

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse Esdoorn (Acer palmatum) 2 jaren 11 maanden geleden #91558

  • Brecht DM
  • Brecht DM's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 12
De zon die de boom in de herfst krijgt wordt omgezet in energie die opgespaard wordt om in de late winter en begin lente de eerste groei te verwezenlijken. Of m.a.w. wordt er pas voeding bijgegeven wanneer er al blad opstaat. Na enkele weken groei dus. Om een goeie voorjaarsgroei te verkrijgen, lijkt het mij dan ook opportuun om die zachte najaarszon zoveel mogelijk aan jouw boom te geven. (Ben ik toch blij geweest met de vele uren zon de laatste 2 najaren, want dat betekend gezonde bomen in de lente).

Dus mijn advies is om op te houden met voeding geven. Wordt die voeding ook niet adequaat opgenomen momenteel. (dus enkel water en de juiste plek om te vertoeven) En is het ook een algemeen advies om enkel gezonde bomen voeding te geven. Ook al lijkt dat in 1e instantie logisch om een wat zwakke boom voeding te geven, toch brengt dat niet op. Je kan ook een boom overvoeden en dan kan dat ook foutlopen.

Wat de juiste oorzaak is van de ontbrekende voorjaarsgroei? (Waar en hoe stond de boom van september tot februari, dat i.v.m. hoeveelheid zon in najaar en vriestemperaturen in maart? En ben jij blijven voeding geven al die tijd?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Japanse Esdoorn (Acer palmatum) 2 jaren 11 maanden geleden #91561

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Brecht DM schreef : De zon die de boom in de herfst krijgt wordt omgezet in energie die opgespaard wordt om in de late winter en begin lente de eerste groei te verwezenlijken. Of m.a.w. wordt er pas voeding bijgegeven wanneer er al blad opstaat. Na enkele weken groei dus. Om een goeie voorjaarsgroei te verkrijgen, lijkt het mij dan ook opportuun om die zachte najaarszon zoveel mogelijk aan jouw boom te geven. (Ben ik toch blij geweest met de vele uren zon de laatste 2 najaren, want dat betekend gezonde bomen in de lente).

Dus mijn advies is om op te houden met voeding geven. Wordt die voeding ook niet adequaat opgenomen momenteel. (dus enkel water en de juiste plek om te vertoeven) En is het ook een algemeen advies om enkel gezonde bomen voeding te geven. Ook al lijkt dat in 1e instantie logisch om een wat zwakke boom voeding te geven, toch brengt dat niet op. Je kan ook een boom overvoeden en dan kan dat ook foutlopen.

Wat de juiste oorzaak is van de ontbrekende voorjaarsgroei? (Waar en hoe stond de boom van september tot februari, dat i.v.m. hoeveelheid zon in najaar en vriestemperaturen in maart? En ben jij blijven voeding geven al die tijd?)

inderdaad ja, goeie post

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren