In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Advies gezocht voor Ficus Ginseng snoeien 2 jaren 11 maanden geleden #91546

  • Jkwolfman
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste mensen van het Bonsai Forum,

Sind ongeveer een halfjaartje ben ik helemaal enthousiast geworden als het gaat om het groeien van planten, echter heb ik nog vrij weinig ervaring en had ik dus besloten om voor een Ficus Ginseng te gaan. Ik had na een maand of 2 nogal problemen met mijn Ficus en hij was toen bijna al zijn bladeren verloren. Gelukkig door het verplaatsen van de plant waarbij deze meer zon kreeg leefde ze weer helemaal op. Echter loop ik er nu tegenaan dat er een grote vertakking heeft plaats gevonden met grote bladeren. Nu had ik gelezen dat het beter is om deze af te snoeien aangezien deze origineerd uit de plant van de wortels en niet de "Bonsai" die geent is. Nu ben ik een beetje terughoudend omdat ik mijn boomje niet om zeep wil helpen. De vraag die ik dan ook wil stellen is: waar kan ik hem heb beste snoeien en zijn er nog andere stukken die ik beter af zou kunnen snoeien?

Ik heb foto's hieronder toegevoegd

Alvast bedankt!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Advies gezocht voor Ficus Ginseng snoeien 2 jaren 11 maanden geleden #91548

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Je hebt het helemaal goed. De scheut met grote blad weghalen. Waarom? Omdat die soort snelgroeiend is, en dus alle energie kan opgebruiken, waardoor het kleine blad geen kans krijgt om te groeien of helemaal afsterft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren