In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke potten voor de eerste verpoting 4 maanden 2 weken geleden #96628

  • Nickogb
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedendag álle Bonsai boom liefhebbers!

Ik heb een vraag voor in het algemeen, ik ben nieuw in de wereld van de bonsai boompjes kweken en nu
heb ik een starterspakket gekocht bij bol.com met het beginnen van bonsai boompjes kweken en mijn vraag is: welke potten moet je in het begin gebruiken voor de boompjes? Ik heb er jutte bonsai potjes erbij gekregen, maar wanneer verpoot je de boompjes nou precies? En moet je eerst korrels onder in de pot doen voordat je de bonsai potgrond eroverheen doet? En wanneer mag je bij de jonge boompjes voeding bij doen? Wat is jullie ervaring en welke advies zouden jullie mij kunnen geven.

De vier boom zaadjes die erbij zitten zijn: Spruce, Jacaranda, Blackpine, Delonix mocht dat van belang zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Nick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke potten voor de eerste verpoting 4 maanden 2 weken geleden #96629

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 268
  • Ontvangen bedankjes 67
Hoi Nick,
Welkom.
Bonsaizaad bestaat niet. Een bonsai wordt gevormd.
Het opkweken van het zaad gebeurt dus volgens de gewone regels die bij desbetreffende plant horen.
Ik zou in ieder geval wachten tot het voorjaar en dan aan de slag gaan.
Als je gaat verpotten in het volgende jaar kun je vijvermandjes gebruiken. Die zorgen er voor dat de wortels mooi gelijkmatig verdeeld groeien.
Hou er wel rekening mee dat je in ieder geval 5 tot 10 jaar verder bent voor je iets hebt staan wat op een bonsai gaat lijken.
Op internet vind je een heleboel tips en tricks om de planten te vormen.
Succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Nickogb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren