In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuw in de hobby 1 maand 3 weken geleden #96846

  • Justjoost
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forum genoten Ik ben helemaal nieuw in de wereld van Bonsai. Als eerste stap heb ik online een bonsai gekocht. Ik heb getracht de boomsoort vast te stellen. Ik denk dat het een buxus of een chinese peper is maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als nieuweling heb ik dan ook een paar vragen: Moet ik deze bonsai verpotten? Ik heb geen idee van de soort grond die in de schaal zit, ik heb de boom in de grond met de schaal gekocht.Wat is beste manier van water geven. Moet het water er aan de onderkant uitlopen via de drainage gaten? Als ik moet verpotten wat is dan de beste grondsoort? Op welke plekken moet ik de boom snoeien? Met vriendelijke groet Joost

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw in de hobby 1 maand 3 weken geleden #96847

  • Rokku
  • Rokku's Profielfoto
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 52
  • Ontvangen bedankjes 13
Hallo joost de boom die je hebt is een ZANTHOXYLUM is beperkt winter hard en als je aan het blad zit verspreid het een zacht zoeye geur kwa grond zou ik idd vervangen door een mix van akadama compost en spagnum mos
Groeten gerben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren