In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Picea Glauca Conica 10 jaren 20 uren geleden #32985

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Auk schreef : Dat bomen met elkaar praten en voor elkaar zorgen vind ik anders best een tikje zweverig hoor.
Verder is het - zoals ik al zei - wel heel interessant.


Daar heb ik in mijn vorige carriere ook nog onderzoek aan gedaan: Reageren planten uberhaupt op de effecten van vraat, wat de basis zou moeten zijn van elke willekeurige alarm-strategie. En het antwoord was.. nee. En dat was in een plantensoort die jaarlijks compleet kaal gevreten worden, en tot 25% van hun drooggewicht uit vraat-werende stoffen bestaan..

De samenvatting:
The effects of available soil N and P and the effect of simulated browsing (leave removal) on foliar condensed
tannin (CT) concentration were tested on young Colophospermum mopane (J. Kirk ex Benth)
J. Leonard (Mopane) plants. Although clear differences in growth occurred between different levels of soil
N, no differences in foliar CT concentration were found. Changes in available soil P and physical damage
did not affect the plant growth or chemical composition. The complete absence of response of CT concentration
to physical damage and soil nutrients may be related to the age of the trees in this study. It is proposed
that existing theories on the interaction between soil properties and carbon based defences in trees
are expanded, to include the potential responses of young trees to different soil nutrient levels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 10 jaren 20 uren geleden #32987

  • Laireag
  • Laireag's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 206
  • Ontvangen bedankjes 32

Auk schreef :

Laireag schreef : .


Dat bomen met elkaar praten en voor elkaar zorgen vind ik anders best een tikje zweverig hoor.
Verder is het - zoals ik al zei - wel heel interessant.

...


Als je het zo eenvoudig stelt is het wel zweverig ja. Maar bomen praten miet met elkaar, want om te praten heb je lippen, tong en stembanden nodig en die heeft een boom niet. Ze communiceren met elkaar, communiceren is een veel breder begrip dan spreken. Maar inderdaad, dit is uiteraard wel erg interessant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 10 jaren 19 uren geleden #33001

  • DavidSamyn
  • DavidSamyn's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 83
  • Ontvangen bedankjes 10
Weet er mss iemand wat de beste verhoudingen zouden zijn om deze boom op te potten qua grondmengsel? En hoe beginnen jullie daaraan met al die stekeltjes om een beetje in vorm te krijgen? Met mijn betonhandschoenen zie ik dat niet zo goed zitten bvb ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 10 jaren 19 uren geleden #33004

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Picea wil een bodem die snel ontwaterd, en geen natte voeten geeft. Dus basis mengsel, met weinig organische stof, zou ik zeggen. En dan moet je zelf kiezen welk materiaal (grit, akadama, foetsi-bah) wilt gebruiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: DavidSamyn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Picea Glauca Conica 10 jaren 19 uren geleden #33005

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247

Laireag schreef : Als je het zo eenvoudig stelt is het wel zweverig ja. Maar bomen praten miet met elkaar, want om te praten heb je lippen, tong en stembanden nodig en die heeft een boom niet. Ze communiceren met elkaar, communiceren is een veel
breder begrip dan spreken. Maar inderdaad, dit is uiteraard wel erg interessant!


Dat begrijp ik prima hoor - maar deze kant wil je toch uiteindelijk ook niet op :D

healing.about.com/od/trees/a/how-to-communicate-with-trees.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts